برخلاف تحریم ها صادرات هشت ماهه ۱۳ درصد رشد کرد

مودودی: با وجود تحریم ها و همچنین سیاست های صورت گرفته درزمینه ابلاغ بخشنامه ها، طی ۸ ماهه نخست سال صادرات کشور به رکورد جدیدی رسید و از مرز ۳۱ میلیارد دلار گذشته است

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان خوزستان، عنوان کرد : با وجود تحریم ها و همچنین سیاست های صورت گرفته درزمینه ابلاغ بخشنامه ها، طی 8 ماهه نخست سال صادرات کشور به رکورد جدیدی رسید و از مرز 31 میلیارد دلار گذشته است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی هدف آمریکا از تحریم را افزایش مصارف ارزی و کاهش درآمدهای ارزی در کشور توصیف کرد و گفت: سیاست های دشمنان ایران به گونه ای است که از تولید تا صادرات را تحت فشار قرار داده و با افزایش موانع، صادرات را به عنوان مهمترین بخش این فرایند مورد هدف گرفته اند.  

وی افزود: دولت با ابلاغ بعضی بخشنامه هایی که به نفع خود صادرکننده است به دنبال ایجاد راه حل‌هایی برای این است که ارز به چرخه اقتصادی باز گردد. همچنین دلیل عمده محدود کردن 1180 تا 1300 قلم کالای صادراتی  حول این محور شکل می گیرد که ارز به چرخه اقتصادی کشور باز گردد.

مودودی از رشد 13 درصدی صادرات طی 8 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت : با وجود تحریم ها و همچنین سیاست های صورت گرفته در زمینه ابلاغ بخشنامه ها امسال طی 8 ماهه صادرات کشور به رکورد جدیدی رسید و از مرز 31 میلیارد دلار گذشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه رشد صادرات کشور رشدی شتابنده دارد خاطرنشان کرد: در مجموع صادرات به کشور عراق نیز طی این مدت 55 درصد رشد داشته است ولی هنوز ظرفیتها به طور کامل در کشور شکل نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی 4 دهه بعد از انقلاب در ایران 10 هزار درصد رشد صادرات داشته ایم اظهار داشت: امروز سازمان توسعه تجارت 2 رویکرد مهم را در پیش گرفته است، تفکر توسعه ای یعنی مگاپروژه های صادراتی را با وجود بخش خصوصی توسعه دهیم و رونق بخشیم و رویکرد دوم فرایند نگری است که علاوه بر ظرفیت سازی، آن را نیز در سازمان توسعه تجارت دنبال می‌کنیم.

گفتنی است، مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان خوزستان با حضور سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، استاندار خوزستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و جمعی از مسئولین برگزار شد که طی آن از 15 صادرکننده برگزیده استانی تقدیر شد.

کد خبر 25955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =