اعتباراسنادی ابزاری برای واردات تجهیزات و تکنولوژی

به گفته فعال اقتصادی صرب حاضر در نمایشگاه اکسپو در ۲۰۱۸، ما بدون هیچگونه محدودیت می توانیم تکنولوژی و ماشین آلات خود را به ایران صادر کنیم اما در این میان علاقه مندیم بدانیم که امنیت مالی این مبادلات تجاری چگونه تامین می شود

بانک توسعه صادرات در راستای آگاهی بخشی هر چه بیشتر به فعالان اقتصادی صادرات محور در غرفه این بانک در سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی آماده اطلاع رسانی به شرکت کنندگان و علاقه مندان به فعالیت اقتصادی صادراتی است.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز زوران بوجویچ فعال اقتصادی حوزه تولید ماشین آلات شیرینی و شکلات، یکی از بازدیدکنندگان از غرفه بانک توسعه صادرات در پاسخ به خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص هدف از شرکت در نمایشگاه اکسپو 2018 گفت: با دعوت سفارت ایران در صربستان، با هدف آشنایی هر چه بیشتر با فعالان اقتصادی و ظرفیت های تولیدی ایران در این نمایشگاه حاضر شدیم.

این فعال اقتصادی خواهان شفافیت و دریافت اطلاعات دقیق از روند تامین مالی واردات توسط بانک توسعه صادرات شد و گفت: شرکت ما بدون هیچگونه محدودیت می تواند تکنولوژی و ماشین آلات خود را به ایران صادر کند اما در این میان علاقه مند است بداند که امنیت مالی این مبادلات تجاری چگونه تامین می شود.

وی گفت: ماشین آلات یادشده از 100 هزار تا یک میلیون یورو قیمت دارند و بسته به نتیجه بازاریابی هایی که انجام خواهیم داد، رقم قابل توجهی در قراردادهای آینده مبادله خواهد شد، لذا لازم است که دراین خصوص اطمینان لازم به ما داده شود.

به گفته این بازدیدکننده خارجی، حدود 30 بانک در صربستان فعالیت می کنند که در زمینه مبادله پول تجهیزات ارسالی به ایران حاضر به همکاری با ما هستند.

این تاجر صرب اظهارداشت: در اردیبهشت ماه سال جاری نمایشگاهی از پیشرفت های صنعتی صربستان در این کشور برگزار خواهد شد که حضور فعالان اقتصادی ایرانی در این نمایشگاه می تواند در تسریع روند مبادلات اقتصادی دو کشور موثر باشد.

وی برگزاری نمایشگاههای بین المللی را راهی مطمئن برای توسعه مبادلات شرکت های مختلف و آشنایی با ظرفیت های دو کشور در حوزه واردات و صادرات دانست.

 به عقیده این فعال اقتصادی صرب، مادامی که شرکت ها مناسبات خود را به صورت مستمر و نزدیک ادامه دهند، راه برای تعامل باز است و تحریم ها نمی توانند آن را متوقف کنند.

کارشناس بانک توسعه صادرات در تشریح خدمات بانک در حوزه اعتبار اسنادی وارداتی گفت: بانک توسعه صادرات از طریق گشایش اعتباراسنادی وارداتی، در بانکی خارجی که فروشنده حساب دارد، گشایش اعتبار کرده و پس از انتقال کالا به کشور و بررسی مستندات ارسالی، هزینه کالای یادشده را به حساب فروشنده واریز می کند و در سررسید، خریدار آن را به صورت اقساطی به بانک توسعه صادرات پرداخت خواهد کرد؛ لازم به ذکر است که بانک یاد شده باید رابطه کارگزاری با بانک توسعه صادرات داشته باشد.

وی گشایش اعتبار اسنادی را در دو قالب تعریف کرد و گفت: حالت اول، بانک گشایش اعتبار اسنادی  وارداتی را متقبل می شود و این خود مشتری است که ارز مورد نیاز آن را تامین می کند؛ در حالت دوم بانک علاوه بر گشایش اعبار اسنادی، تسهیلات مورد نیاز را نیز به مشتری ارائه می دهد.

 امیر احمدی افزود: در حوزه اعتبار خریدار نیز، بانک توسعه صادرات، با برقراری خط اعتباری با کشورهای هدف صادراتی، در قبال تضامین لازم، به واردکننده خارجی تسهیلات اعطا می کند تا بتوانندهزینه کالای وارداتی خود از ایران را پرداخت کنند.

کد خبر 26018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =