تاثیر ۴ واحد درصدی افزایش قیمت بنزین در تورم سالانه

همتی اعلام کرد حداکثر میزان اثرگذاری رشد قیمت بنزین روی تورم، ۴ واحد درصد در سال بیشتر نیست

رئيس بانک مرکزي با اشاره به این که تاثیر افزایش قیمت بنزین روی تورم در حدود ۴ واحد درصد در سال است وضعیت مطلوب ذخایر ارزی و مازاد ارز بر نظريه بالا بودن ريسک سرمايه در ارز تاکيد کرد.

به گزارش اگزیم نیوز رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در فضای مجازی با تاکید بر وضعیت مطلوب ذخایر ارزی و مازاد ارز نسبت به تقاضا در بخش اسکناس و حواله، نظریه بالابودن ریسک سرمایه گذاری در ارز را همچنان پابرجا دانست.

عبد الناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی معادل ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.

همتی افزود: محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تأثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود .

وی افزود: در این چند روز تحت تأثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته حدود ۳ درصد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: این نکته ضروری است که نرخ فعلی ارز تحت تاثیر جهت قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بود و پشتوانه عوامل بنیانی ندارد.

کد خبر 30941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =