نظارت جدی دستگاه‌های مختلف بر بازار

برای نظارت بر بازار و روند تنظیم آن، هر روز جلسه تنظیم بازار با حضور تمام اعضا برگزار و همچنین روزانه ۱۰۰ قلم کالا رصد می‌شود

عباس قبادی، معاون وزیر صمت در یک برنامه تلویزیونی با اعلام نظارت بر ۱۰۰ قلم کالا به صورت روزانه گفت: پس از اعلام قیمت‌های جدید بنزین در کشور، صبح جمعه فراخوان دادیم و جلسه تنظیم بازار با حضور تمام اعضا برگزار شد و در سراسر کشور نیز استانداران جلساتی مشابه برگزار کردند.

وی گفت: قرار است هر روز صبح با حضور اعضای ستاد تنظیم بازار و برای نظارت بر بازار و روند تنظیم فروش، جلسات برگزار شود.

قبادی درباره شرایط فعلی بازار نیز افزود: شرایط فعلی بازار روند عادی دارد و هیچ گونه کمبود کالایی نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور، واردات کالا‌های اساسی شرایط مطلوب دارد و تا این لحظه، ورودی کالا به کشور ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است و در وفور کالا و انباشت کالای مصرفی مردم مشکلی نداریم.

سیدجواد احمدی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این باره گفت: در جلسه روز گذشته کارگروه تنظیم بازار، ۴ الی ۵ مصوبه برای حاکم شدن آرامش در بازار داشتیم که در درجه نخست، پایش مستمر بازار قرار دارد.

وی افزود: امروز نیز با ابلاغیه جدیدی که صادر شد تشدید نظارت بر بازار در دستور کار قرار گرفت.

احمدی گفت: هماهنگی نزدیکتر با اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف نیز موجب آرامش بیشتر بازار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری گشت‌های مستمر اصناف و تعزیزیرات برای نظارت بر بازار افزود: همچنین با ابلاغ مصوبات به ۹۶ انجمن، سندیکا و اتحادیه تاکید شد که در شرایط فعلی با هماهنگی‌های لازم از افزایش قیمت خدمات و کالا‌ها خودداری کنند.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تا این لحظه افزایش قیمتی که متاثر از قیمت بنزین باشد نداشته ایم و گزارش‌هایی در حوزه‌های حمل و نقل درون شهری داشته ایم که با نظارت تاکسیرانی، کنترل‌ها انجام شده است.

 

 

کد خبر 30953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =