توسعه خطوط کشتی رانی پیش شرط توسعه صادرات

رییس سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از استمرار فعالیت خطوط کشتیرانی برای توسعه صادرات را از سیاست‌های اصلی این سازمان اعلام کرد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، "حمید زادبوم" حمایت از برقراری خطوط منظم کشتیرانی توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را گام مهمی در جهت عمل به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات دانست و گفت:‌ خطوط منظم کشتیرانی توسط شرکت کشتیرانی خزر در حاشیه دریای خزر، شرکت کشتیرانی سپید در حوزه خلیج فارس، دریای عمان و هند و کشتیرانی "حافظ دریای آریا" در حوزه شرق آفریقا برقرار شده است.  

وی از رشد ۱۳ برابری محصولات بارگیری شده صادراتی در خط کشتیرانی خزر خبر داد و گفت: افزایش میزان محصولات بارگیری شده صادراتی از حدود ۱۱ هزار تن در سال ۱۳۹۴ به ۱۴۵ هزار تن درسال ۱۳۹۷ بیانگر سیاست درست در حمایت از برقراری و استمرار خطوط منظم کشتیرانی است.  

دبیر کارگروه توسعه صادرات ادامه داد: سالانه ۷۲ سفر به مقاصد بنادر آستراخان روسیه، آکتائو قزاقستان و  باکو آذربایجان انجام می‌شود. همچنین، در این مسیرها با هدف کاهش هزینه‌های حمل و نقل، به ازای هر تن کالای صادراتی ۵۰ درصد کاهش قیمت صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از بنگاه‌های صادراتی خواست تا با هماهنگی شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به حمل کالاهای صادراتی خود و استفاده از تعرفه‌های ترجیحی اقدام کنند .

 

کد خبر 32481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =