کرونا تولید جهانی فولاد را ۶ درصد کاهش داد

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود که دیروز منتشر شده است، اعلام کرد که تولید جهانی فولاد خام از سوی ۶۴ کشور تولیدکننده، در ماه مارس ۶ درصد کاهش یافته که این افت تولید به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده که تولید جهانی فولاد خام در میان ۶۴ کشور تولیدکننده، در ماه گذشته میلادی یعنی مارس ۱۴۷.۱ تن بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، ۶ درصد کاهش نشان می دهد.

این انجمن علت اصلی کاهش تولید فولاد در دنیا را مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است. همچین تولید جهانی فولاد خام در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ۴۴۳ میلیون تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، تولید فولاد خام در منطقه آسیا در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۱۵.۲ میلیون تن بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، ۰.۳ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد خام در اروپا هم در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ۳۸.۳ میلیون تن بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰ درصد روند نزولی نشان می دهد.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد تولید فولاد خام در منطقه آمریکای شمالی هم، در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲۹.۵ میلیون تن بود که حاکی از روند کاهشی ۴ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۹ دارد.

بر پایه این گزارش، تولید فولاد خام چین در ماه گذشته میلادی ۷۹ میلیون تن بود که در مقایسه با ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی ۱.۷ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش اگزیم نیوز تولید فولاد خام هند در ماه مارس به ۸.۷ میلیون تن رسید که در مقایسه با ماه مارس سال گذشته میلادی ۱۳.۹ درصد روند نزولی دارد.

تولید فولاد خام ژاپن در ماه مارس ۸.۲ میلیون تن اعلام شد که در مقایسه با مدت زمان سال گذشته ۹.۷ درصد کاهش نشان می دهد.

تولید فولاد خام کره جنوبی هم در ماه مارس ۵.۸ میلیون تن بود که ۷.۹ درصد در مقایسه با مدت زمان  روند نزولی دارد.

بر پایه این گزارش، آمارهای اعلام شده از سوی انجمن جهانی فولاد تقریبی است و احتمال دارد در ماه آینده بازبینی شود.

تولید فولاد ایران در ماه مارس ۲.۲۵۰ میلیون تن اعلام شده و بعنوان دهمین تولید کننده بزرگ فولاد خام جهان شناخته شد.

منبع: اکسپورتنا

کد خبر 33036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =