صادرات ۳ میلیارد دلاری ایران از محل واردات موقت

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، از صادرات ۳ میلیارد دلاری ایران از محل ورود موقت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ خبر داد و گفت: آیین‌نامه بازگشت ارز صادراتی از محل ورود موقت در حال تدوین است.

احسان قمری مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت، از تشکیل کارگروه ویژه جهت تدوین آیین‌نامه بازگشت ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت خبر داد و گفت: در این کارگروه، مدیرکل صادرات گمرک، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، رئیس اداره صادرات بانک مرکزی، رئیس کنفدراسیون صادرات و نماینده اتاق بازرگانی ایران حضور دارند.

وی، هدف از تشکیل این کارگروه را مرتفع نمودن مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت عنوان کرد.

به گفته قمری، بر اساس آمار موجود،‌ میزان صادرات از محل ورود موقت طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حدود ۳ میلیارد دلار بوده که عدم‌ تعیین تکلیف بازگشت ارز این صادرکنندگان، مشکلاتی برای ایشان ایجاد کرده است.

قمری، پیشنهادات کارگروه را شامل سه بخش صادرات از محل ورود موقت قبل از ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، صادرات از محل ورود موقت بعد از ۲۲ فروردین ۹۷ و تا انتهای سال ۱۳۹۸ و صادرات از محل ورود موقت از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد را بیان نموده و اعلام کرد که در اولین جلسه کارگروه در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت قبل از ۲۱ فروردین تصمیم گیری و مقرر شد در جلسات آتی در خصوص سایر بازه‌های زمانی پیشنهادات کارشناسی ارائه گردد.

قمری ابراز امیدواری کردکمیته ماده ۲ مستقر در بانک مرکزی نسبت به تصویب پیشنهادات کارگروه در اسرع وقت اقدام نموده تا مشکلات بازگشت ارز صادرات از محل ورود موقت مرتفع گردد.

کد خبر 33273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =