سرمایه‌گذاری مشترک اعضای اکو با هدف توسعه سریع اقتصادی در منطقه

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی ایران گفت: سرمایه‌گذاری‌های مشترک اعضای اکو باعث توسعه سریع اقتصادی در منطقه می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز از صندوق توسعه ملی، «مرتضی شهیدزاده» در نخستین "نشست سران صندوق‌های ثروت - توسعه ملی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی(اکو) "با تاکید بر اهمیت پیوستن ECO به زنجیره‌های ارزش جهانی و اتصال ظرفیت‌های منطقه‌ای به بازارهای جهانی، افزود: نقش"همکاری های تامین مالی بین کشورها" برای تحقق این هدف اساسی ضروری است.

وی گفت: ما در صندوق توسعه ملی ایران باور داریم اگر کشورهای عضو اکو با اعتبار سیاسی و توانایی های اقتصادی و فنی خود  از" صندوق مشترک تامین مالی منطقه‌ای" پشتیبانی کنند، این سازه و ابزار جدید مالی می‌تواند در جذب سرمایه برای پروژه های چند جانبه و بین کشوری و ورود سهامداران استراتژیک به منطقه اکو موفق باشد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: در صورت ایجاد سازه سرمایه گذاری مشترک، صندوق توسعه ملی ایران تا حد امکان ظرفیت‌های بخش خصوصی و بخش عمومی ایران را برای توسعه روابط و طرح های مشترک تجهیز خواهد کرد.

شهید زاده افزود: در این راستا می‌توان به تکمیل و اتمام راه‌های ریلی و سایر زیرساخت‌های شبکه­‌ای و سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه کشاورزی بهداشت و درمان (در مقیاس بزرگ) یا اتصال اقتصادهای کشورهای جنوب خلیج فارس به منطقه اوراسیا از طریق عبور از منطقه ECO به عنوان یک سرزمین اصلی در نقشه جهان اشاره کرد.

نخستین "نشست سران صندوق‌های ثروت - توسعه ملی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی(اکو) " در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۶ آذرماه ۱۳۹۹ شمسی تحت ریاست و میزبانی صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگان  کشورهای عضو سازمان اکو، دبیرخانه ECO  و بانک تجارت و توسعه ECO و اتاق بازرگانی ECO  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۸۹ و به موجب ماده (۸۴) قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی تاسیس شد و این صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد.  

فضایی که قانونگذار برای فعالیت صندوق پیش‌بینی کرده، شامل فعالیت در عرصه اقتصاد داخلی از طریق تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در عرصه اقتصاد بین‌الملل از طریق حضور در بازارهای پولی و مالی خارجی است.  

کد خبر 39633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =