طلا و دلار در انتظار سخنرانی یک زن است

در سومین هفته از سال۲۰۲۱، معامله گران بازار دلار و طلا منتظر سخنرانی منتظر سخنرانی وزیر خزانه داری جدید آمریکا هستند؛ زیرا برای دلار و افزایش ارزش آن برنامه ای ویژه دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، شاخص دلار در معملات جهانی روز دوشنبه با روند صعودی آغاز به حرکت کرد و بازار طلا و نفت را تحت تاثیر خود قرار داد و با رشد روبه رو شدند.

طلا حرکت خود را در سومین هفته از سال نوی میلادی را با روند افزایشی آغاز کرد و یکبار دیگر معامله گران از قیمت یک هزار و ۸۰۰  دلار پیشتیبانی کردند و علی رغم افزایش ارزش دلار آمریکا در روز دوشنبه، این فلز گرانبها به بالای   نرخ  یک هزار و ۸۳۰ دلار رسید.

دلیل افزایش

با کنترل دلار آمریکا بر حرکات قیمت طلا ، تمرکز این هفته معطوف به شهادت وزیر خزانه داری جدید آمریکا، جانت یلن است. تحلیلگران به نظرات یلن در مورد آینده سیاست اقتصادی آمریکا و اثر آن بر دلار توجه ویژه ای دارند.

به گزارش کیتکو "رونا کونل" تحلیلگر بازار گفت: دلار در آخر هفته به تدریج بالاتر رفت که بخشی از این روند صعودی دلار به این دلیل است  شهادت که جانت یلن است. بنابراین انتظار می رود که وی بگوید" طرفدار تضعیف عمدی دلار نیست، و ترجیح می دهد ارزش پول با تحرکات بازار آزاد تنظیم شود". بنابراین سخنان وی به طور اساسی، می‌تواند از دلار پشتیبانی کند.

بازار

بر اساس گزارش مارکت پلاس یکی دیگر از تحلیلگران  Commerzbank(بانک بین‌المللی) کارستن فریچ معتقد است که تغییرات طلا با توجه به میزان و جهت حرکت دلار آمریکا تعیین می شود.

فریچ دیروز گفت: نوع مداخلات شفاهی طراحی شده برای تضعیف دلار آمریکا که از ویژگی های رایج ریاست جمهوری ترامپ بود، هم اکنون از برنامه خارج شده است.

سنگینی دلار بر طلا

با این رخدادها بوده که ابتدا قدرت دلار آمریکا بر طلا سنگینی کرد، به طوری که قیمت هر اونس طل به پایین ترین سطح اوایل ماه دسامبر(دی) یک هزار و ۸۰۰  دلار رسید.

در همین حال ، شاخص دلار آمریکا همچنان صعود کرد و نزدیک به بالاترین سطح از ۲۱ دسامبر(۱ دی) معامله شد و درحال حاضر شاخص دلار آمریکا تحویل در مارچ(فروردین) در سطح نزدیک به ۹۱ قرار گرفته است.

به طوری که سایت اینوستینگ از فروش قوی سرمایه‌گذاران در بازار جهانی خبر داده است و معتقد است در این ایام شاخص دلار را بفروشند و برای خرید نیز طلا را پیشنهاد می‌کند.

افت قیمت نفت

با توجه به افزایش ارزش دلار در بازار، قیمت نفت نیز روند کاهشی را در روزی که گذشت تجربه کرد. از دیدگاه عرضه و تقاضا ، تعامل مجدد رئیس جمهور بایدن با ایران همچنان مهمترین ترس سرمایه‌گذاران برای مازاد اخیر نفت است.

اکنون قیمت هر بشکه نفت برنت با کاهش نیم درصد به ۵۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با کاهش حدود نیم درصد کمتر از یک دلار به قیمت ۵۲ دلار و ۹ سنت رسید.

کد خبر 40073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =