افزایش قیمت تخم مرغ به شیوه توزیع بازمی گردد

عضو هیات مدیره انجمن صنایع طیور ایران تاکید کرد که ایجاد شده در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ به شیوه جدید توزیع بازمی‌گردد و در صورت بازگشت توزیع به روش قبلی، قیمت‌ها تابع نظام عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد.

مهدی معصومی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره اینکه آیا عرضه کم از سوی تولیدکنندگان عامل گرانی این کالا طی روزهای گذشته بوده یا مشکلی در نظام توزیع وجود دارد، اظهار داشت: در ۳۰ سال گذشته در سطح کشور تخم مرغ با روشی مشخص در کشور توزیع می‌شده اما ظرف ۲۰ روز گذشته این روش تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه هر زمان روش توزیع تغییر کند، اثرات خود را در بازار بر جای خواهد گذاشت، افزود: در صورتی که روش توزیع به زمان قبل بازگردد، قیمت‌ها نیز در بازار تابع نظام عرضه و تقاضا خواهد شد و تخم مرغ هم قیمت خود را پیدا خواهد کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در حال حاضر دلیل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار مشکلی است که به دلیل تغییر در روش عرضه به وجود آمده و این موضوع اساسا ربطی به مسائل دیگری مانند الزام به بسته بندی و غیره ندارد.

معصومی توضیح داد: پیش از این بیش از ۱۰هزار نفر از افراد مختلف از جمله واسطه‌ها، بنکداران، رانندگان و غیره در نظام توزیع تخم مرغ فعال بودند ولی از ۲۰ روز پیش این نظام تغییر کرده و شرکت پشتیبانی امور دام به یکباره روش توزیع تخم مرغ را تغییر داده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر شیوه توزیع تخم مرغ به روش قبلی بازگردد، قیمت ها نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس انجمن تخم مرغ شناسنامه‌دار تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیمی از تولیدات را جمع‌آوری و با نرخ دولتی روانه بازار می‌کند که این به معنای اعطای مجوز به نیمی از تولیدات دیگر است که با قیمت آزاد به بازار ورود کنند. هرچند این رویه کنار گذاشته شد و قیمت هر کیلو تخم مرغ ۱۴ هزار تومان است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: ما با تولید یک میلیون تن تخم مرغ، کمبودی در زمینه تولید نداریم بلکه مشکل ما متوجه نظام توزیع است.

در روزهای گذشته قیمت تخم مرغ در کشور همراه با نوسان و افزایشی بوده و قیمت هر عدد تخم مرغ بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان بوده است.

کد خبر 40439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =