افزایش قیمت طلا و نقره در بازار جهانی

ارزش نقره پس از ریزش بیش از ۸ درصدی روز گذشته(سه شنبه) که سرمایه گذاران را به خرید تشویق کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی بهبود یافت.

به گزارش اگزیم نیوز، امروز(چهارشنبه) بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۹۹ سنت رسید. با توجه به اینکه قیمت نقره روز دوشنبه به ۳۰ دلار و سه سنت صعود کرده که بالاترین نرخ از فوریه سال ۲۰۱۳ بود. کارشناسان اعتقاد دارند که این افزایش قیمت در پی واکنش سرمایه گذاران غیرحرفه ای به تشویق به خرید این فلز ارزشمند در فضای شبکه اجتماعی روی داده است.

بر این اساس، استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: بازار امروز تحت تاثیر عوامل بنیادین قرار دارد زیرا همچنان تقاضای خرید برای نقره به دلیل تقاضا برای انرژی سبز وجود دارد و بهای نقره روز گذشته که شرکت CME Group تمهیداتی را برای کنترل رفتارهای سفته بازی در بازار به اجرا گذاشت، بیش از هشت درصد ریزش داشت.

البته هیجانات و اخباری که از پنج شنبه گذشته باعث شد تا شرکت های بازرگانی که برای تامین تقاضای خرید نقره با مشکل روبرو شوند نقره ای که در بازار لندن  بود را معامله کنند تا باعث شود روز دوشنبه  بهای آن به ۱.۰۰۶ میلیارد اونس برسد.

براساس گزارش رویترز، اگرچه پست هایی که در گروه وال استریت بت در پلتفرم ردیت منتشر می شود و عامل اصلی تحولات اخیر بازار نقره است، از سرمایه گذاران خواسته شده ا از نقره دور بمانند اما تحلیلگران انتظار دارند نوسان بازار همچنان ادامه داشته باشد.

 براین اساس هم اکنون در بازار تهران به وقت ۱۱:۳۰ هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۴یک هزار و ۸۴۰  دلار و ۸۶ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، یک هزار و. ۹۴۲ دلار معامله می شود.

قابل ذکر است؛ امروز هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در یک هزار و ۹۴  ۰۹۴ دلار و ۸۹ سنت ایستاد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲ هزار۲۴۲ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.

کد خبر 40548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =