سامانه «کهربا» رونمایی شد/ اتصال به شبکه پرداخت بین المللی

شیوه جدید پرداخت با نام "کهربا" امروز(دوشنبه)با حضور رئیس کل بانک مرکزی رونمایی شد که این سامانه، امنیت بالایی را در مبادلات مالی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اگزیم نیوز،عبدالناصر همتی در مراسم رونمایی از سامانه "کهربا" گفت: راه اندازی این سامانه که قابلیت بالای امنیتی در تبادلات مالی دارد، این نرم افزار از این پس دغدغه‌های امنیتی را از بین می‌برد زیرا برای تبادلات مالی بین المللی امن‌ترین درگاه است.

حذف فیزیکی کارت بانکی

رئیس بانک مرکزی گفت: در کشور ما ورود این کارت‌ها هزینه زیادی داشت، اما با راه اندازی کهربا تمام خدماتی که این کارت‌ها ارائه می دهند، افراد می توانند از طریق تلفن همراه هوشمند خود با نزدیک کردن آن به دستگاه های پرداخت از حالت استفاده از کارت فیزیکی مستثنی شوند.

وی افزود: استانداردهای MV که مخفف یورو پی، مسترکارت و ویزای است از این پس با سامانه "کهربا" و از طریق اپلیکیشن به روی تلفن همراه، عموم مردم می توانند امور پرداختی خود را انجام دهند.

همتی با تاکید بر اینکه"کهربا"به معنی حذف کارت بانکی نیست، ادامه داد: حملات SKIMMING که این روزها در هک و تخلیه حساب‌های بانکی رواج پیدا کرده با وجود این سامانه و خدمات نوین کاهش پیدا خواهد کرد ولی باید همچنان امنیت کارت های بانکی رعایت شود.

وی گفت: در بانک مرکزی و در نظام پرداخت سه تصمیم را دنبال می شود  که رفاه و سهولت کار مردم در امور بانکی، امنیت و حساب‌های مردم و در آخر مبارزه با روش‌های پولشویی است.

حذف کارت های هوشمند

این مقام مسئول ادامه داد: با روش توسعه متوازن کار را شروع کنیم، اما چون زمان یکپارچگی مشخص نبود، به شکل غیرمتوازن و از طریق بانک‌هایی که آماده بودند کار را شروع کردیم و تا ۶ ماه آینده روش‌های پرداخت در کشور به حد مطلوبی خواهد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه با این روش به شبکه پرداخت بین المللی متصل شده و دیگر کارت‌های هوشمند برای دریافت خدمات بین المللی حذف می شوند؛ تصریح کرد: قطعا بساط تقلب، پولشویی و شرط بندی جمع می شود و می توان  ۵۰۰ هزار کارت بانکی که در این زمینه‌ها فعال بودند را با همکاری دستگاه قضایی از شبکه خدمات بانکی حذف کرد.

رئیس بانک مرکزی در پایان گفت: ما با این حرکت شبکه پرداخت را بروزرسانی کرده تا از خدمات بهتر بهرمند شویم.

کد خبر 40705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =