احیای معادن راکد قزوین در دستور کار قرار گرفته است

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین گفت: احیای معادن راکد استان و استفاده از ظرفیت آنها برای تولید مواد معدنی مورد نیاز صنایع پایین دستی کشور در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اگزیم نیوز، عزیزالله افضلی روز جمعه در گفت وگویی افزود: احیای معادن در شورای معادن و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت دنبال و پیگیری می شود.

وی گفت: اگر معادن راکد برای ادامه فعالیت مشکل سو مدیریتی داشته باشند خلع ید و واگذاری به سرمایه گذاران جدید در دستور کار قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: ۷۸ معدن راکد به جز معادن شن و ماسه در استان وجود دارد که برای فعال سازی آنها تلاش خواهیم کرد.

این مسوول در ادامه با اشاره به افتتاح بزرگترین معدن مس کاتد بخش خصوصی کشور در طارم سفلی،گفت: این اتفاق مبارک موجب رشد و توسعه منطقه کمتر توسعه یافته الموت خواهد شد و استعدادهای معدنی قزوین را در کشور نمایان تر خواهد کرد.

افضلی خاطرنشان کرد: قزوین به ویژه طارم سفلی در زمینه مس، سرب و آلومیت از پتانسیل های معدنی بالایی برخوردار است و تلاش داریم تا توان فرآوری این مواد را نیز در کنار معادن ایجاد کرده و از خام فروشی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از مواد معدنی ارزشمند قزوین در مناطق حفاظت شده قرار دارند، افزود: باید ضمن حفظ محیط زیست و رعایت قوانین و الزامات این حوزه با ایجاد صنایع سبز معدنی از این ظرفیت ها نیز استفاده کنیم.

کد خبر 41833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =