جزئیات واردات کالاهای اساسی توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان و پیله وران

براساس بخشنامه مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، واردات کالاهای اساسی توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تایید منشاء ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر است.

به گزارش اگزیم نیوز، در بخشنامه علی وکیلی مدیر کل گمرک آمده است، پیرو بخشنامه ۱۵۴۵۷۹۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ و در اجرای تبصره ذیل ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات، به پیوست نامه شماره ۶۰/۲۷۶۰۷ مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۸ دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تصویب نامه شماره ۱۵۵۲۶۹/ت ۵۹۵۹۷ مورخ ۹۹/۱۲/۲۶ هیئت محترم وزیران در خصوص واردات کالاهای اساسی ، ضروری و میوه توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان و پیله وران از طریق بازارچه های آن استان جهت آگاهی و اقدام لازم ارسال می گردد.

یک - ترخیص کالاهای مذکور منوط به اخذ کلیه مجوزهای قانونی و مقرراتی بوده و حسب مورد صرفا از ارائه گواهی جی ام پی (GMP) برای عرضه در شبکه توزیع کشور معاف است.

دو - واردات از محل مصوبه یاد شده خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تایید منشاء ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر است.

سه - ارز حاصل از صادرات این رویه از محل صادرات سال های ۹۷ الی ۹۹ بوده و واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشینان به سایر پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین مجاز است.

بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل سایر مقررات و در اجرای تصویب نامه مذکور اقدامات قانونی لازم معمول و نسبت به حسن اجرای این بخشنامه تمهیدات مقتضی را اعمال نمایند. ضمنا این بخشنامه مربوط به فعالیت های اجرایی گمرکات مستقر در بازارچه های مرزی کشور بوده و برای سایر گمرکات محترم صرفا جهت اطلاع رسانی و نظارت کافی ابلاغ شده است.

کد خبر 42296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =