دژپسند: سال گذشته ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی سال ۱۳۹۹ را از لحاظ واگذاری، سالی متمایز خواند و گفت: در سال گذشته ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذاری صورت گرفته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، فرهاد دژپسند در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه)مجلس شورای اسلامی به سوال احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، درباره علت واگذاری شرکت ایران ایرتور علیرغم احراز تخلفات قانونی از سوی سازمان خصوصی سازی و واگذاری این شرکت پاسخ داد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال گذشته، گفت: سال ۹۹ یکی از سال‌های متمایز در بحث واگذاری در تامین منابع بودجه دولت و هم در اجرای بند «و» تبصره ۵ قانون بودجه بود.

وی افزود: در سال گذشته موفق شدیم تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل واگذاری‌ها به خزانه واریز کنیم، از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از واگذاری به صورت ETF و شناور بوده که تمام این موارد به صورت شفاف در بازار سرمایه عرضه شده است.

دژپسند اظهار داشت: از سوی دیگر تقریبا حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل اقساط وصول شده است، همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام واگذار شده، ولی منابع آن به جای خزانه به سازمان هدفمندی واریز شده تا برای اجرای قانون معیشت مجلس و ستاد کرونا به مردم پرداخت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در مجموع با تهاتر در سال ۹۹، حدود ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده که براین اساس ما طی سال گذشته متمایزترین سال را از این نظر داشته ایم.

پس از طرح سوال نماینده تبریز و توضیحات دژپسند، این سوال به رای مجلس گذاشته شد و براین اساس نمایندگان اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع شدند.

کد خبر 42331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =