علت رشد ۲ هزار درصدی واردات ایران از سوئیس

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس با تشریح دلایل رشد ۲ هزار و ۶۱ درصدی واردات ایران از این کشور گفت: تحول خاصی در واردات و تجارت بین دو کشور رخ نداده و حجم واردات از این کشور نیز تنها ۲۸۳ میلیون دلار است.

شریف نظام‌مافی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره دلایل رشد ۲ هزار و ۶۱ درصدی واردات ایران از سوئیس و حضور این کشور در بین پنج مبدا وارداتی اصلی کشور در ۲ ماهه نخست امسال، گفت: اتفاق یا تحول خاصی در واردات یا تجارت بین ایران و سوئیس رخ نداده است.

وی توضیح داد: بیشتر واردات ایران از سوئیس مربوط به غلات به ویژه ذرت، دارو و تجهیزات پزشکی است؛ البته باید توجه داشت که بیشتر شرکت‌های بزرگ غلات دنیا در ژنو دفتر دارند و به عنوان نمونه غلات برزیلی، به نام سوئیس وارد می‌شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: تنها قرارداد برای خرید به نام سوئیس است و بیشتر واردات در حقیقت از کشورهای دیگری انجام می‌شود ولی در آمار گمرک، به نام سوئیس ثبت می‌شود.

ایران در ۲ ماهه نخست امسال،  ۲۸۳ میلیون دلار کالا از سوئیس وارد کرده است. نکته حائز اهمیت در این خصوص آن است که واردات ایران از این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲هزار و ۶۱ درصد رشد داشته است.

شریف مافی درباره مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به سوئیس نیز گفت: ما صادرات محدودی به سوئیس داریم و بیشتر آنها نیز مربوط به اقلام کشاورزی و مواد غذایی می‌شود.

وی افزود: البته فرش دستباف و صنایع دستی و همچنین برخی از قطعات پزشکی نیز از جمله محصولات صادراتی ایران به سوئیس هستند.

کد خبر 43526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =