شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات نشان تجاری خود را درکشور ثالث ثبت کنند

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تشریح حمایت های این صندوق از دانش بنیان ها در زمینه ثبت اختراع، نشان تجاری و طرح صنعتی گفت: ثبت اختراع در ایران، اروپا و آمریکا هیچ حفاظتی در کشور ثالث به عمل نمی آورد و شرکت ها برای صادرات باید نشان تجاری، لوگو و برند خود را در کشور ثالث ثبت کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، سیاوش ملکی فر امروز در رویداد مجازی یکشنبه های صادراتی باموضوع پذیرش هیات تجاری و فناوری در حوزه کشاورزی از کشور کنیا در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه مفصل برای شرکت های دانش بنیان برای حضور در بازارهای بین المللی دارد. در حال حاضر ۶هزار و ۳۳شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف در ایران فعال هستند.

وی بیان کرد: در ایران صرفا شرکت هایی می توانند دانش بنیان شناخته شوند که از حداقل های توسعه تکنولوژی برخوردار باشند و طی فرآیند ارزیابی، دانش بنیانی آنها مشخص می شود.

ملکی فر ادامه داد: عمده شرکت های دانش بنیان در لبه تکنولوژی کار می کنند، تعدادی از این شرکت ها در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، نانو، زیست فناوری، نفت و پتروشیمی و فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این تعداد شرکت در ایران توسط تعداد زیادی نهاد پشتیبان و هدایت می شوند. در حال حاضر هزار دانشگاه و ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند که حدود ۶ هزار و ۴۸۰ شرکت دانش بنیان را میزبانی می کنند و حدود ۲۰۰ مرکز رشد و حدود ۲۰۰ شتاب دهنده و به عبارتی مرکز رشد خصوصی وجود دارد.

وی یادآور شد: براساس آخرین آمار صادراتی، ۴۵۰ شرکت دانش بنیان یعنی ۱۰ درصد از کل دانش بنیان ها به حدود یک میلیارد دلار صادرات دست پیدا کرده اند.

ملکی فر اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفای با هدف تامین مالی شرکت های دانش بنیان با ۶۰ ابزار مالی از شرکت ها حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق به طور مستقیم زیر نظر رییس جمهوری فعالیت دارد و به لحاظ جایگاه در نظام اداری کشور، بسیار بالا دیده شده است، گفت: صندوق نوآوری برای توسعه همکاری بین المللی شرکت ها ابزارهای متنوعی را در نظر گرفته است. این صندوق به شرکت ها کمک می کند با پذیرش هیات های تجاری با شرکای خود دیدار داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا بهمن ماه سال گذشته خانه نوآوری ایران در کنیا راه اندازی شد و هیاتی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این کشور اعزام شدند. امید است با هماهنگی های انجام شده از سوی دو طرف میزبان هائت های مختلف از هر دو کشور باشیم.

ملکی فر در خصوص حمایت های این صندوق از شرکت های دانش بنیان برای حضور در بازار بین المللی  گفت: شرکت های ایرانی برای ورود به بازارهای خارجی و فروش محصولات خود، اخذ گواهینامه ایزو، سی ای اروپا می توانند از کمک های بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکت ها همچنین می توانند برای ثبت مالکیت فکری از حمایت های صندوق نوآوری برخوردار شوند، افزود: ثبت اختراع در ایران، اروپا و آمریکا هیچ حفاظتی در کشور ثالث مثل کنیا  به عمل نمی آورد و شرکت ها باید نشان تجاری، لوگو و برند خود را در کشور ثالث ثبت کنند.

وی با بیان اینکه صندوق در زمینه ثبت اختراع، نشان تجاری و طرح صنعتی از شرکت ها حمایت می کند، یادآور شد: این صندوق در حوزه کشاورزی که شاید نیاز به ثبت طرح صنعتی باشد کمک و حمایت می کند.

استفاده هم زمان دانش بنیان ها از حمایت های صندوق نوآوری و معاونت علمی 

ملکی فر با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت ها حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را یکی می دانند، گفت: حمایت های در نظر گرفته در هر دو نهاد جدا و متفاوت است و شرکت ها می توانند از حمایت هر دو نهاد استفاده کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به راه اندازی خانه نوآوری در کنیا تاکید کرد: این خانه ظرفیت خوبی برای حضور شرکت های ایرانی در بازار خارجی است و  شرکت ها می توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در کنیا صاحب دفتر شوند.

وی با اشاره به ارسال اقلام لازم برای مقابله با کرونا به وزات بهداشت کنیا  اظهار داشت: در دوران همه گیری کرونا در ایران، ونتیلاتور، کیت های تشخیصی و مواد مصرفی مورد نیاز برای مقابله با این ویروس در ایران توسط شرکت های دانش بنیان تولید شد و ایران را از واردات این اقلام در زمانی که همه کشورها نیاز داشتند، بی نیاز کردند و نظام سلامت ما به طور مطلق در این زمینه به دانش بنیان ها متکی است.

کد خبر 43805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =