ورود پول‌های پارک شده به بورس بعد از انتخابات ریاست جمهوری

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به ورود مجدد شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی، گفت: بخشی از پول‌های پارک شده که منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری بودند، وارد بازار شده است.

محمد ثریانژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز در خصوص ورود مجدد شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی و افزایش بیش از ۴۰ هزار واحدی آن ظرف ۲ روز گذشته اظهار داشت: قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بازار بورس در یک حالت بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ این در حالی بود که قیمت سهام شرکت‌های کامودیتی محور یا با پتانسیل و گردش بالا ظرف هشت ماه گذشته اصلاح خوبی کرده بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در ماه‌های گذشته بحران کرونا در سطح جهانی فروکش کرده و تقاضای کل به ویژه در مورد کالاهای نفتی و فلزات افزایش یافته بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مبارزات انتخاباتی نامزدها و سخت شدن پیش‌بینی نتایج انتخابات، تصریح کرد: برخی پیش‌بینی می‌کردند که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود یا اینکه بعد از اعلام نتایج شاهد اعتراضاتی باشیم اما انتخابات سالم برگزار شد و نتیجه آن نیز در همان روز اعلام و مورد پذیرش سایر نامزدها قرار گرفت.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران افزود: روندی که از روز شنبه هفته جاری در بازار سرمایه شاهد هستیم بیانگر این است که دغدغه بازار از نظر نتیجه انتخابات خالی شده زیرا انتخابات ریاست جمهوری به خوبی و خوشی برگزار و نتایج آن نیز پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه پتانسیل حرکت صعودی بازار سرمایه قبل از انتخابات نیز نمایان شده بود، اظهار داشت: با این وجود هنوز پول هوشمند وارد بازار نشده است و پول حقیقی که ظرف روزهای گذشته صرف خرید سهام شده، بیشتر پول‌های پارک شده‌ای است که منتظر اعلام نتایج انتخابات بودند.

ثریانژاد در خصوص سیاست‌های اعلام شده از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب برای حمایت از بازار سرمایه و سهامداران خرد نیز گفت: بیشتر اظهارنظرهای اعلام شده مربوط به شفاف‌سازی، قانونمندسازی، ابزارهای نظارتی قوی و جلوگیری از تکانه‌های شدید در بازار سرمایه بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه بر حرکت بازار به سمت آزادسازی و کاسته شدن از قید و بندها تاکید کرد و افزود: شرایط بنیادی شرکت‌ها از نظر تولید و فروش و همچنین چشم‌انداز بازگشت آمریکا به برجام مثبت است و می‌تواند باعث جهش خوبی در بازار به شکل متعادل و متناسب شود.

کد خبر 44100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =