سه مطالبه بخش خصوصی از مجلس جدید

جمشید عدالتیان بر سه موضوع ثبات اقتصادی با قوانین مناسب، تنظیم و پالایش قوانین و ملی گرایی در بهبود اقتصادی کشور برای خروج از رکود اقتصادی تأکید کرد

با عبور کشور از مرحله انتخابات مجلس دهم که روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد، فارغ از آن که کدام جناح سیاسی اکثریت مجلس شورای اسلامی را در دست خواهد گرفت، اما مطالبات فعالان اقتصادی همچنان به قوت خود باقی است. کارشناسان معتقدند دولت و مجلس باید تمرکز خود را بر فراهم سازی پیش نیازهای عبور از رکود در کشور قرار بدهند و در این زمینه وظیفه مجلس از بعد قانون گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این رابطه جمشید عدالتیان می گوید: انتخابات اخیر به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی جدید در پساتحریم، نقطه عطفی در مسیر آینده اقتصاد محسوب می شود و نمایندگان ملت علاوه بر قانون گذاری باید بر اجرای قوانین هم نظارت موثر داشته باشند

این اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز افزود: مجلس دهم باید در سیاست های بازرگانی پشتیبان دولت باشد و در توسعه روابط تجاری و احیای روابط ایران با جهان فعالیت نماید.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مجلس شورای اسلامی در اقتصاد و رفاه جامعه گفت: انتظار فعالان بخش خصوصی از نمایندگان ملت، تلاش برای ثبات اقتصادی و گسترش روابط بین الملل است.

عدالتیان با اشاره به تعدد قوانین وضع شده در مجلس و عدم اجرایی شدن شمار زیادی از قوانین افزود: بحث مهم تر از وضع قوانین جدید در پساتحریم، پالایش قوانین قبلی است؛ مجلس دهم باید در راستای بازنگری و شفاف سازی قوانین مصوب حرکت نماید و به تعدیل قوانین مشکل ساز توجه نماید.

این اقتصاددان و استاد دانشگاه در ادامه به موضوع نظارت بر قوانین توسط مجلس پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس به موازات با همکاری با دولت و حمایت از سیاست های دولت باید به نظارت و مشاوره انتقادی در زمینه فعالیت های قوه مجریه نیز توجه نمایند.

وی با تاکید بر نقش بازدارندگی مجلس در وقایع و نتایج ناگوار اقتصادی افزود: اگر در دولت قبلی، فعالیت های نظارتی نمایندگان مجلس قوی تر و پررنگ تر اعمال میشد، بسیاری از مشکلات اقتصادی و بین المللی فعلی وجود نداشت.

عدالتیان نکته سوم را برمبنای ترجیح منافع حزبی، گروهی و منطقه ای مطرح کرد و گفت: نماینده ملت باید منافع عموم جامعه را مدنظر قرار دهد و منافع و تمایلات حزبی سیاسی یا حوزه انتخابی خود را در اولویت تصمیم گیری خود نگذارد.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: امید می رود نمایندگان منتخب ملت نقش تاثیرگذاری در بهبود اوضاع اقتصادی جامعه ایفا نمایند و با همکاری مناسب با سایر بخش های نظام از پیچ حساس شرایط فعلی عبور نمایند.

 

 

کد خبر 4641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =