هدف یک میلیارد دلاری صادراتی ایران در سال ۹۵

 صادرات محصولات لبنی ایران بر اساس برنامه ریزی های انجام شده  سال آینده به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید.

 صادرات محصولات لبنی ایران بر اساس برنامه ریزی های انجام شده  سال آینده به بیش از یک میلیارد دلار خواهد رسید.

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، اظهار کرد: صادرات انواع محصولات لبنی ایران در حال افزایش است و بزودی با حضور در بازار های جهانی حجم و ارزش صادرات رشد قابل قبولی را تجربه خواهد کرد.

 رضا باکری افزود: پارسال 642 میلیون دلار صادرات داشتیم که بخش عمده آن به عراق صادر شد و 90 درصد مقاصد صادراتی کشورمان را در صادرات لبنیات به خود اختصاص داد.

 وی ادامه داد:  افغانستان 8 درصد وکشورهای حاشیه خلیج فارس 2 درصد از بقیه صادرات کشورمان را به خود اختصاص دادند و در سال 1394 حدود 10 درصد افزایش از نظر ارزش خواهیم داشت.

باکری تصریح کرد: امسال صادرات محصولات لبنی ایران به بیش از 700 میلیون دلار خواهد رسید.

 وی با بیان این که چالش های سیاسی در منطقه و نیز برخی مشکلات پیش آمده میان ترکیه و مشتریان سنتی لبنیاتش فرصت مناسبی برای صادرات انواع محصولات لبنی ایران فراهم کرده اظهار کرد مجوز صادرات به کشور روسیه از سوی کارخانه های ایرانی صادر شده است  و این کشور می تواند یک قطب جدید برای صادرات لبنیات ایران باشد.

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران افزود: سالیانه حدود 500 تا 600 میلیون دلار محصولات لبنی به کشورمان وارد می شود که کره بخش عمده ای از این واردات را به خود اختصاص می دهد و استارتر های ماست و مایه پنیر از دیگر محصولات مورد نیاز کشور است که وارد کشور می شود.

باکری افزود:  زلاند نو، استرالیا هلند، آلمان و فرانسه بیشترین صادرات فراورده های لبنی را به ایران در سال 1394 داشته اند.

کد خبر 4648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =