تمام روستاهای کشور تا سال ۱۴۰۱ به شبکه پُر سرعت اینترنت متصل می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از روستاهای کشور به شبکه پرسرعت اینترنت متصل هستند و روستاهای باقیمانده در مناطق دور افتاده و صعب العبور واقع شده‌اند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۱ به شبکه پُرسرعت اینترنت متصل خواهند شد.

به گزارش اگزیم نیوز، عیسی زارع پور روز شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت باید خدمات مختلفی در راستای زیر ساختهای روستاها برای توسعه اقتصاد روستا، بازاریابی دستاوردها و محصولات روستا ارائه شود و به طور کلی مزیت‌ها و اقتصاد دیجیتیال بر بستر شبکه ارتباطی قرار گیرد. 
وی با اشاره به بازدید از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد ادامه داد: در این پارک زیر ساخت‌های خوبی برای تولید محتوا ایجاد شده است که می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این سیستم از قابلیت‌های مختلفی برخوردار است و شرکتهای نوپا می‌توانند در بخشهای مختلف از جمله انیمیشن، بازیهای رایانه‌ای و فعالیت‌های استارتاپی استفاده کنند.
زارع پور افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای فعالیت در فضای مجازی و توسعه حرکت‌های این چنینی از جوانان برومند این کشور حمایت می کند و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه موجود است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز به مشهد سفر و از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به مساحت ۶ هزار متر مربع  واقع در طبقه چهارم پست مرکزی استان بازدید کرد.
در این پارک، ۱۴ شرکت فناوری اطلاعات با قابلیت ۵۵ فعالیت استارتاپی استقرار دارند که ۲ شرکت از این تعداد شتاب دهنده هستند.

کد خبر 47285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =