محرابیان: ظرفیت نیروگاهی کشور ۳۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

وزیر نیرو گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های تامین برق در کشور و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا چهار سال آینده به شبکه برق کشور اضافه می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" در جریان بازدید روز پنجشنبه خود از نیروگاه شهید باکری سمنان با اعلام این خبر افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار مگاوات از این ظرفیت توسط نیروگاه‌های جدید حرارتی و تبدیل واحدهای سیکل‌ ساده به سیکل‌ترکیبی، ۱۰ هزار مگاوات با سرمایه‌گذاری صنایع در بخش تولید برق و ۱۰ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق این برنامه تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۱۰ هزارمگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با صنایع منعقد شده است که این امر با حمایت وزارتخانه‌های نیرو و صمت عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: توسعه صنعت نیروگاهی برای افزایش تولید و مدیریت مصرف، دو راهبرد وزارت نیرو برای رفع مشکل خاموشی‌ برق و تامین نیاز کشور است.

احداث بلوک سیکل‌ترکیبی جدید در نیروگاه شهید باکری

اوژن مکری، مدیرعامل شرکت پویا انرژی نیز در جریان بازدید وزیر نیرو از نیروگاه شهید باکری به برنامه‌ریزی این مجموعه برای احداث بلوک سیکل‌ترکیبی دوم این نیروگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این نیروگاه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی است که برنامه احداث دو واحد گازی جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه درصدد احداث توربین‌های گازی نسل جدید در بلوک دوم نیروگاه هستیم، افزود: زیرساخت‌های مربوطه برای راه‌اندازی این واحدها انجام شده و در صورت تحویل به موقع تجهیزات اصلی همچون توربین، ژنراتور و ترانس امیدواریم این دو واحد را برای پیک تابستان سال آینده وارد مدار کنیم.

گفتنی است وزیر نیرو عصر پنجشنبه، سیزدهم‌آبان در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان از نیروگاه شهید باکری این شهر بازدید کرد.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان - دامغان واقع شده است.

تخصیص اعتبارات مناسب برای پروژه‌های آبی سمنان

وزیر نیرو پس از بازدید سدها و پروژه های آب و فاضلاب استان سمنان از اختصاص اعتبارات مناسب برای طرحهای آب و فاضلاب این استان خبر داد.

وی با صدور دستور تخصیص اعتبارات لازم و فعال کردن طرح‌های آبی این استان گفت: اجرای این پروژه‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات آبرسانی استان سمنان را برطرف می‌کند.

 وی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات آبی سمنان اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمامی است که در سال‌های گذشته با رکود و پیشرفت اندکی مواجه بوده است.

 وزیر نیرو با بیان اینکه بخش صنعت استان سمنان می‌تواند با سرمایه‌گذاری اندک از پساب فاضلاب‌ها و بازچرخانی آب بخشی از نیاز خود را مرتفع کند، افرود:  در این خصوص دستور تخصیص اعتبارات لازم صادر شد.

کد خبر 47641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =