۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
اصلاح ۸۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در حالی که کار خود را با رشد یک هزار و ۷۰۰ واحدی آغاز کرده بود، در پایان معاملات امروز (دوشنبه پانزدهم آذرماه) افتی ۸۶۵ واحدی داشت و به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۳۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، شاخص کل بورس تهران با وجودی که در یک ساعت نخست از آغاز معاملات امروز بازار سرمایه رشدی یک هزار و ۷۷۰ واحدی داشت اما بتدریج روند مثبت خود را از دست داد و با ۸۶۵ واحد افت (معادل ۰.۰۶ درصد) به کار خود پایان داد.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۲۱۴ واحد کاهش داشت و ۳۳۲ هزار و ۸۳۱ واحد شد.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن اما سبزپوش بودند و به ترتیب با ۴۲۶ واحد و ۲۶۸ واحد رشد، به ۳۶۳ هزار و ۷۶۸ واحد و ۲۲۸ هزار و ۸۹۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۸۸۱ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۲هزار و ۹۲ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۲هزار و ۸۴۹ واحد رشد به ترتیب یک میلیون و ۷۰۹ هزار و ۷۰۸ واحد، یک میلیون و ۱۱هزار و ۲۳۸ واحد و ۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۷۹ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس هم امروز افتی ۲۸ واحدی داشت و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحدی به کار خود پایان داد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۴ میلیارد و ۸۵۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان در ۳۶۲ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان در ۱۸۱ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس در پایان معاملات امروز به بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فملی، شفن، فولاد و شتران و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نمادهای اپال، شپدیس و وبملت بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم برکت، شستا، انرژی۳، بورس، غزر، کالا و فسبزوار بودند.

کد خبر 48578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =