راه اندازی ۳ مگاوات نیروگاه خورشیدی در پایتخت

مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از راه‌اندازی ۳ مگاوات ظرفیت نیروگاهی سامانه‌های خورشیدی در شهر تهران خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، نقی اکبرپور مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو این شرکت، از نصب و راه‌اندازی ۳ مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی خبر داد و گفت: توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌برداری از یک و نیم مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در دست اقدام است.

 اکبرپور بر تلاش کارشناسان این حوزه و همراهی سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی تاکید و تصریح کرد ظرفیت سامانه‌های خورشیدی نصب شده در سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی پایتخت، حدود ۲ مگاوات است که در این میان بانک ملی و شهرداری تهران بیشترین ظرفیت نصب شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر دفتر نظارت بر مولدهای مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو در ادامه گفت: از نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در سال گذشته ۴ هزار مگاوات ساعت، انرژی تولید شده است که این مقدار انرژی، معادل صرفه‌جویی در ۶ هزار و ۸۶ بشکه نفت خام بوده است.

وی همچنین این رقم را معادل جلوگیری از انتشار ۲ هزار و ۶۱۷ تن گاز دی‌اکسیدکربن و منافع حاصل را معادل کاشت بیش از ۶۰ هزار اصله درخت ۱۰ ساله دانست.

کد خبر 48957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =