روسیه محصولات کشاورزی ترکیه را هم مرجوع کرد

یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی از تعلیق ورود برخی محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه خبر داد و گفت: عدم رعایت مسائل بهداشتی علت ممنوعیت محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، این مقام مسئول با بیان اینکه این مهم به برگشت محصولات کشاورزی ایران تنها مربوط نیست، افزود: اداره نظارت بر حقوق مصرف کنندگان و رفاه شهروندان روسیه خبر داد به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و نقض برخی الزمات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال و فلفل سبز را از سوی ترکیه تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

وی اظهار داشت: براساس آمار فائو، در سال گذشته ۴۴۸ هزار تن پرتقال، ۸۷۶ هزار تن نارنگی و ۲۲۵ هزارتن لیمو به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به کشور روسیه وارد شده که ۷۳ هزار تن پرتقال، ۳۴۵ هزار تن نارنگی و ۱۰۰ هزار تن لیمو از ترکیه تامین شده است.

یک مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مقررات پذیرفته شده سازمان جهانی تجارت، رعایت استانداردها و مقررات فنی برای صادرات محصولات مختلف از جمله تولیدات کشاورزی است.

وی گفت: عدم رعایت استانداردها به کشورهای هدف این امکان را می دهد که مانع ورود کالا به کشور خود شوند.

وی افزود: بنابراین رعایت استاندارد در همه مراحل تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی امری ضروری می باشد، اگرچه در دهه گذشته رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی مواد غذایی به شدت افزایش یافته و درحال حاضر نقش مهمی در تجارت جهانی محصولات کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: تجار باید از استانداردهای بین المللی نظیر کدکس و استانداردها و شرایط تعیین شده کشورهای هدف آگاهی کامل داشته و محصول را مطابق شرایط تعیین شده ارایه دهند تا از هرگونه ممنوعیت و یا محدودیتی در صادرات جلوگیری شود.

به گفته وی، در این راستا اجرای کشاورزی قراردادی و اجرایی کردن استانداردها از مرحله تولید تا عرضه تاثیر بسزایی در توسعه صادرات و تولید پایدار خواهد داشت.

کد خبر 49031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =