۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
رشد ۳۰۳ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در حالی که کار خود را با سرخپوشی آغاز کرده بود اما در نهایت با رشد ناچیز ۳۰۳ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، بازار بورس امروز کار خود را با سرخپوشی در تمام شاخص‌ها آغاز کرد اما بتدریج از روند منفی آن کاسته شد و شاخص کل با ۳۰۳ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۲ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم رشدی ۷۵ واحدی داشت و ۳۳۷ هزار و ۴۵۳ واحد شد.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن اما به ترتیب با ۵۱۱ و ۳۲۱ واحد کاهش، به ۳۵۹ هزار و ۴۷۱ واحد و ۲۲۶ هزار و ۴۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۱۲۸ واحد اصلاح، شاخص بازار اول با یک هزار و ۲۳۱ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۲هزار و ۵۲۵ واحد کاهش به ترتیب یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۳۲ واحد، یک میلیون و ۳۷ هزار و ۹۳۸ واحد و ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۵۲ واحد شدند.

شاخص کل فرابورس هم ۲۷ واحد افت داشت و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد قرار گرفت.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۲ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان د ر۲۸۵ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد. در فرابورس هم یک میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۴هزار و ۹۶ میلیارد تومان در ۱۵۶ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر مثبت در رشد ۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای شبندر، شپنا، اپال، کگل و خودرو و بیشترین تاثیر منفی هم مربوط به نمادهای برکت و انرژی۳ بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم برکت، خودرو، کدما، انرژی۳، شبندر، کالا و خساپا بودند.

کد خبر 49435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =