آغاز به‌ کار نمایشگاه طلا و جواهر کشور در تهران

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به‌ کار کرد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز؛ در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی از استان‌های مختلف حضور دارند و جدیدترین تولیدات، دستگاه‌ها و تجهیزات و طرح‌های تولیدی طلا، نقره و جواهرات را به نمایش گذاشتند.

سیدحجت شفاهی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ایران با اشاره به اینکه این نمایشگاه طی ۴ روز از ساعت ۸ تا ۱۵ آماده بازدید علاقمندان است گفت: در این نمایشگاه انواع جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، ساعت، ماشین آلات، ابزارآلات، تجهیزات مربوط به طراحی و تولیدات طلا، جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، توانمندی‌های این صنعت به معرض دید بازارهای هدف و عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین اتحادیه ها، انجمن ها، تشکل‌های مربوطه، مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی مربوط به موضوع نمایشگاه، دست اندرکاران در امر طراحی و بخش اکتشافات و استخراجات معادن طلا و نقره، جواهر و سنگ‌های قیمتی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: معرفی جدیدترین محصولات و توانمندی‌های تولید داخلی، آشنایی تولید کنندگان با نوین‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های این صنعت دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی و ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی گفت: صنعت طلا و جواهر در صورت آماده کردن زیرساخت ها، می‌تواند بعنوان جایگزین خوبی برای صنعت نفت و فرآورده‌های آن به شمار آید.

وی افزود: ایران از نظر فناوری و شیوه‌های جدید صنعت با مشکلی روبرو نیست و تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت وجود دارد آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های دست و پا گیر در حوزه تولید بویژه صادرات است.

شفاهی کشورهای حوزه خلیج فارس را بازار خوبی برای مصرف مصنوعات طلای ایرانی دانست و گفت: صنعت طلا یک صنعت با اشتغالزایی بالا است، اما ایجاد اشتغال در این حوزه ملزم به همکاری سازمان‌ها و دولتمردان و ورود تجهیزات به این صنعت است.

 رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ایران افزود: ایران جزو ۷ کشور برتر تولیدکنندگان طلا و جواهر در جهان است همچنین به دلیل ذائقه و سنت دیرینه مردم، ما جزو کشورهای پرمصرف این صنعت هستیم.

کد خبر 50086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =