وزیر صمت: ممنوعیت واردات خودرو لغو می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممنوعیت واردات خودرو از فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی از اواخر اردیبهشت سال آینده لغو می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه گل و گیاه دزفول در جمع خبرنگاران بیان کرد: از سال ۹۷ به لحاظ اینکه تحریم اتفاق افتاد و شاهد کاهش درآمدهای ارزی بودیم،  واردات برخی اقلام مثل خودرو ممنوع شد.

وی گفت: آن‌ مصوبه تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد و پس از اتمام زمان این‌مصوبه، ممنوعیت واردات کالا از جمله خودرو برداشته خواهد شد.

وزیر صمت ادامه داد: رییس جمهور نیز اعلام کرده که واردات خودرو انجام و خودرو از فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی خارج شود.

فاطمی امین افزود: برای تنظیم بازار قیمت خودرو فاصله بین تولید و تقاضا بسیار زیاد است و حدود ۵۰۰ هزار خودرو کاهش تولید داریم.

وی بیان کرد: با افزایش تولید و تامین نیاز خودرو از واردات از اردیبهشت سال آینده می‌توان بازار این محصول را تنظیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی دلایل مختلفی دارد، گفت: از جمله اهداف سفرهای استانی دیدار نزدیک با تولیدکنندگان و آشنایی با مشکلات آنها است.

توزیع نامتعادل صنایع تولیدی در کشور
وزیر صمت با بیان اینکه در کشور شاهد توزیع نامتعادل صنایع و امکانات تولیدی هستیم، بیان کرد: در برخی شهرها توسعه بسیار خوبی در بخش صنایع داشته‌ایم و برخی شهرها نیز هیچ پیشرفت و توسعه‌ای نداشته‌اند.
فاطمی امین گفت: در برخی استان ها شاهد نرخ بالای بیکاری هستیم که باعث مهاجرت و حاشیه نشینی شده به همین منظور از مهر امسال طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت را در این وزارتخانه آغاز کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه از سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود، بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده و برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طرح‌هایی را آماده و از مشورت و همفکری کارشناسان و مسوولان هر منطقه استفاده خواهیم‌ کرد.
وی گفت: با اجرای این طرح ها معضل بیکاری را با ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در بخش صنعت و معدن حل خواهیم کرد.
وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه سه درصد آب کشور در صنعت مصرف می‌شود، بیان کرد: استفاده از پساب شهری را برای صنایع در برنامه کاری داریم و برآورد ما این است که ۵۰ درصد آب پساب ها استفاده شود.
فاطمی امین افزود: انتقال صنایع از مناطق کم آب به پر آب بسیار حساس و هزینه بر است و باید کارشناسی و برآورد لازم انجام شود که به صرفه باشد. صنایع آب بر، باید نزدیک سواحل تاسیس شوند.

وزیر صمت روز پنجشنبه برای بازدید و بهره‌برداری از چند طرح تولیدی و صنعتی به خوزستان سفر کرده است.فاطمی امین از پنج شرکت تولیدی و صنعتی و پایه گل و گیاه در شهرستان‌های دزفول و شوش دیدن کرد.

کد خبر 51417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =