اندونزی صادرات روغن پالم را ممنوع کرد

اندونزی به عنوان بزرگترین صادرکننده روغن پالم در دنیا به دلیل نیاز داخلی، صادرات این محصولات را ممنوع کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از رویترز، سخنگوی نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد: نیروی دریایی اندونزی یک نفتکش حامل روغن پالم که از اندونزی در حال قاچاق بود را توقیف کرده است.

در بیانیه‌ای که از قول وی منتشر شده، آمده است: یک کشتی نظامی اندونزیایی کشتی MV Mathu Boom با پرچم سنگاپور را در حالی که به سمت مالزی در حرکت بود، رهگیری کرد. این کشتی حامل ۳۴ کانتینر روغن پالم تصفیه شده بود که صادرات آن به طور موقت ممنوع است.

اندونزی حدود ۶۰ درصد از تولید روغن پالم جهان را تأمین می‌کند که دو سوم آن در بازار داخلی مصرف می‌شود. این کشور در سال گذشته ۳۴.۲ میلیون تن روغن‌های خوراکی به همراه طیف گسترده‌ای از کالاهای دیگر از لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا مواد غذایی صادر کرد.

قیمت روغن خوراکی در ماه مارس به دلیل کمبود عرضه جهانی پس از تهاجم روسیه به اوکراین به بالاترین حد خود رسید.

اندونزی با جمعیت ۲۷۰ میلیون نفری با چالش های مختلفی در زمینه توزیع و ذخیره سازی مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کند و این در حالی که تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند محموله‌های خود را در سطح بین المللی بفروشند تا از قیمت‌های بالاتر استفاده کنند.

تأمین روغن پالم، روغن اصلی پخت و پز از ابتدای سال با مشکل مواجه شده است. مصرف کنندگان غیرقابل قیمت مجبور بودند ساعت‌ها در صف‌های طولانی در مراکز توزیع نفت یارانه‌ای در بسیاری از شهرها منتظر بمانند و این امر باعث شد تا دولت برای کنترل قیمت‌ها اقدام کند.

ممنوعیت صادرات اندونزی قیمت روغن پالم، سویا، شلغم اروپایی یا معادل GMO در کانادا و کلزا را به سطح بی سابقه‌ای رسانده است.

جاکارتا در نظر دارد پس از افزایش ۷۰ درصدی به ۲۶ هزار روپیه در هفته‌های اخیر و رسیدن به ۱۷هزار و ۲۰۰ روپیه در روز جمعه، زمانی که قیمت عمده فروشی روغن پخت و پز به ۱۴هزار روپیه (۹۷ سنت) کاهش یابد، صادرات خود را از سر بگیرد.

کد خبر 52555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =