سفیر آفریقای جنوبی:آماده همکاری تجاری با شرکت های ایرانی هستیم

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ظرفیت های دو کشور ایران و آفریقای جنوبی ما قابلیت گسترش مراودات تجاری با شرکت های ایرانی را داریم.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، ویکا مازوی کومالو در بازدید از شرکت صنایع سیمان دشتستان افزود: گرچه ایران با چالش هایی درگیر است و با محدودیت هایی روبرو شده ولی امیدواریم بتوانیم با ایجاد موقعیت های لازم برای کارآفرینان هر دو کشور زمینه گسترش مناسبات تجاری فراهم شود.

وی یادآورشد: امروز با هدف بررسی توانمندیهای استان بوشهر و ظرفیت های  لازم همکاری در زمینه تجارت و تبادل دانش فنی مهندسی و متخصصین با مسئولین استانی دیدار کردیم.

کومالو با بیان اینکه آفریقای جنوبی صنعتی ترین کشور در آفریقاست، افزود: ۱۵ شرکت در آفریقای جنوبی ۱۰ میلیون تن سیمان و بیشتر بصورت مشارکتی با تولیدکنندگان چینی و فرانسوی تولید می کنند در صورتی که مصرف سالانه ما  ۳۰ میلیون تن است.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: با اینکه از لحاظ زیرساختی بسیار جلوتر از دیگر کشورهای آفریقایی هستیم ولی نمی‌توانیم ادعای توسعه یافتگی کنیم ولی در حال توسعه هستیم و برای توسعه زیرساخت ها و در مسیر صنعتی تر شدن، توسعه صنعت سیمان برای ما بسیار اهمیت دارد. 

کومالو اضافه کرد: در زمینه توسعه همکاری ها با کشورهای دیگر هم کار می‌کنیم ولی همکاری با ایران برای ما مهم است.

کد خبر 53264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =