هدف‌گذاری برای صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از استان گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان گلستان بی‌شمار است، گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار گلستان، صادرات ۵۷ میلیون دلاری در شان استان نیست و برای صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی محمد زنگانه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگروه‌ها بررسی روندهای حداقل یک دهه گذشته و مشاهده چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو است تا تحلیل درست از مسائل به دست آید و براساس آن یک برنامه‌ریزی درست شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه صادرات غیرنفتی در گلستان چشم‌انداز مشخصی تعیین کنیم، افزود: این چشم‌انداز باید کاملا کمی و قابل ارائه باشد، طی یک دهه گذشته میزان صادرات از ۳۸۰ میلیون دلار عبور کرده که امروز شاخص هدف برای پایان امسال، ۵۰۰ میلیون دلار تعیین شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه صادرات ۵۷ میلیون دلاری در شان گلستان نیست، بیان کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان گلستان بی‌شمار است و تنها توجه به چند حوزه قابلیت رساندن صادرات غیرنفتی ایران به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار را دارند.

زنگانه با بیان اینکه باید در قالب یک برنامه زیرساخت های استان گلستان تقویت شود، یادآور شد: ما به دنبال ایجاد پایانه صادراتی در استان گلستان هستیم و این مهم یکی از مطالبات بنده از رئیس جمهور بود، از طرفی ظرفیت منطقه آزاد و مرکز لجستیک، توسعه قابلیت های انتقال کالا از طریق جاده ای و ریلی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در سطح استانی و ملی و دیگر کشورهای خارجی در تحقق این هدف تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه دولت با اسناد همکاری مشترک با همسایگان ما اعم از ترکمنستان و قزاقستان زمینه خوبی را فراهم کرده تا به چشم‌انداز تعیین‌شده برسیم، خاطرنشان کرد: مقرر شد طی یک ماه آینده پیش نویس برنامه اولیه برای رسیدن به چشم انداز و ایجاد زیرساخت‌های منجر به تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری تهیه شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: ما اطمینان داریم با شیوه ای که دولت مردمی در ارتباط با همسایگان در پیش گرفته زمینه بسیار خوبی برای استان گلستان در ارتباط با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان و قزاقستان برای افزایش صادرات ایجاد شده است، البته صادرات ما به قزاقستان قابل قبول نیست و باید ارتقاء پیدا کند.

کد خبر 53915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =