روند بازگشت ارز حاصل از صادرات تسهیل شده است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آمارهای ارائه شده رییس کل بانک مرکزی در خصوص رفع تعهد ارزی ۸۵ درصدی صادرکنندگان، گفت: نمی‌شود کتمان کرد که در دولت سیزدهم، در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات تسهیل‌گری شده است.

علی شریعتی مقدم روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره موانع صادرات و گشایش‌هایی که ظرف یک سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات، دولت سیزدهم تسهیل‌گری کرده و نمی‌شود این موضوع را کتمان کرد.

وی افزود: در اواخر دوره ریاست عبدالناصر همتی رییس کل اسبق بانک مرکزی، صادرکنندگان مغضوب بودند اما امروز نسبت به آن زمان در زمینه رفع تعهد ارزی، امور تسهیل شده است.

روز گذشته علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی و در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان فارس گفته بود: رود ارز به کشور نیز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و بخش خصوصی ارزهای خوبی وارد چرخه تجاری کشور می کند و میزان رفع تعهد ارزی صادر کنندگان به حدود ۸۵ درصد رسیده که رقم خوبی است.

این صادرکننده نمونه در عین حال تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که صادرات کشور متاسفانه افزایشی نیست؛ صادرات، خروجی یک فضای کسب‌وکار در کشور است و امروز نه تنها در ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان خارجی مشکل دارید بلکه همچنان ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) قرار دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: شرایط سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات خوب نیست و تمامی این مسائل حاصل خروجی یک بستر و سیستم است.

کد خبر 57240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =