روسیه؛ مهمترین بازار برای صادرات ماهی قزل‌آلا

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: روسیه مهم‌ترین بازار صادرات ماهی قزل‌آلای تولیدی در کشور است که با توجه به کیفیت این ماهی استقبال خوبی هم از آن شده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه ایران جزو سه کشور برتر تولیدکننده ماهی قزل‌آلا در دنیاست، گفت: روسیه مهم‌ترین بازار صادرات ماهی قزل‌آلای تولیدی در کشور است که با توجه به کیفیت این ماهی استقبال خوبی هم از آن شده است و ما نگرانی راجع به مصرف ماهی قزل‌آلا یعنی میزان تولید و مصرف نداریم.

وی توضیح داد: ایران جزو سه کشور برتر تولیدکننده ماهی قزل‌آلا در دنیا است. براساس آمارهای شیلات تا ۱۸۰ هزار تن تولید ماهی قزل‌آلا داریم، ولی در شرایط اقتصادی فعلی، حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن حداکثر تولیدی است که می‌توانیم داشته باشیم.

قاسمی گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن تولید قزل‌آلا بود. قزل‌آلا در کشور ما به‌صورت تازه خوری جا افتاده است و بیشتر مصرف‌کنندگان به صورت تازه آن را مصرف می‌کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران اظهار داشت: در بحث صادرات، تولید ماهی قزل‌آلا در کشور شبه ارگانیک است، مدعی نیستیم کاملا ارگانیک است، ولی شبه ارگانیک کمترین موادی را استفاده می‌کنیم که شبهه ناک باشد، کمترین دارو را استفاده می‌کنیم و باقی مانده‌های دارویی در این ماهی بسیار کم است.

وی با بیان اینکه این ماهی به دلیل تازه بودنش فعلا به کشورهای همسایه صادر می‌شود، تصریح کرد: مسائل و مشکلات ما با اتحادیه اروپا راجع به صادرات این ماهی هنوز حل نشده است و سازمان دامپزشکی و سازمان شیلات باید ان آر پی لازم را برای اتحادیه اروپا تهیه کنند و با اتحادیه اروپا وارد مذاکره شویم، چون یکی از بازارهای بسیار مفید ما و بازاری که خواهان این ماهی است بازار اروپا است.

قاسمی ادامه داد: اکنون مهم‌ترین بازار صادرات ماهی قزل‌آلا روسیه است که با توجه به کیفیت این ماهی استقبال خوبی هم از آن شده است و ما نگرانی راجع به مصرف ماهی قزل‌آلا یعنی میزان تولید و مصرف نداریم ولی در کپورماهیان به شدت با مشکل مواجهیم، چون حجم تولیدشان بالا است.

کد خبر 58000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =