امضای تفاهم نامه گسترش روابط تجاری میان بندر آبادان و بندر واصلیه عراق

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از امضای تفاهم نامه میان بنادر آبادان و بندر واصلیه سیبه عراق در راستای توسعه روابط متقابل تجاری و راه اندازی خط کشتیرانی تجاری و مسافری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کامبیز مالکی زاده گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین بنادر آبادان و بندر واصلیه سیبه عراق امضا شد، مقرر شد تا چهار ماه دیگر کار ساخت بندر واصلیه عراق به پایان و به بهره برداری برسد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود: بندر آبادان با وجود اسکله‌های تجاری و مسافری و همچنین وجود سالن مسافری مجهز، از ظرفیت و امکانات کاملی برخوردار است و برای برقراری خط کشتیرانی بین ایران و عراق هیچگونه دغدغه‌ای وجود ندارد.

علی عابدی سرکنسولگر ایران نیز در بصره با اشاره به ساخت بندر واصلیه عراق گفت: با وجود ساخت بندر واصلیه و در فاصله ۷ دقیقه‌ای به بندر آبادان و البته با وجود ظرفیت بندر آبادان، هیچگونه مانعی برای راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و تجاری وجود ندارد و برای فعال شدن آن به تفاهم رسیدیم.

سرکنسولگر ایران در بصره با بیان اینکه اجرایی شدن تبادلات تجاری پس از اتمام کار احداث بندر واصلیه عراق است، افزود: با توجه به ظرفیت موجود در بنادر آبادان، مسلمآ با ایجاد جاذبه‌های بیشتر، رونق بیشتری به منطقه بخشیده خواهد شد.

مولوی نماینده مردم آبادان گفت: در برنامه ششم توسعه و پیش نویس برنامه هفتم توسعه، گسترش روابط بین المللی، خصوصا با کشورهای همسایه از جمله عراق که از حجم بالای تبادلات تجاری و مسافری و زیارتی با ایران برخوردار است، این ظرفیت جدید را با همکاری وزارت امور خارجه، سازمان بنادر و گمرکات جمهوری اسلامی ایران و طرف عراقی فعال می‌شود.

جاسم المحمداوی، مدیر بندر واصلیه عراق افزود: کار بندر واصلیه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با توجه به فاصله بسیار نزدیک بندر آبادان به بندر واصلیه عراق در دو بخش تبادلات تجاری و تردد مسافران امکان رونق بخشی به فعالیت اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق میسر می‌شود.

کد خبر 58618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =