صادرات کالا از گمرک بندر گناوه ۲۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک بندرگناوه گفت: صادرات کالا از گمرک این بندر در هشت ماه امسال معادل ۲ میلیون ۳۱۷ هزارو ۷۵۶ دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، شکرالله ابوعلی روز دوشنبه افزود: در این مدت هشت هزار و ۶۱۴ تن کالا به کشورهای کویت، قطر و امارات صادر شد.

وی اظهار داشت: شیشه و آینه ساختمانی، فرش سجاده و دام زنده از عمده کالاهای صادراتی از گمرک این بندر در هشت ماه امسال بوده است.

مدیرکل گمرک گناوه بیان کرد: کران‌بری کالا (کاپوتاژ) شامل تره بار، موادغذایی و مصالح ساختمانی به جزیره خارگ در این مدت به میزان ۱۹ هزار و ۶۱۴ تن و به ارزش ۱۵۳ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان انجام شد که از نظر وزنی ۲۸ درصد و ارزش ۱۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی گفت: واردات هشت ماه امسال از طریق گمرک این بندر در قالب ۵۸۱ فقره اظهارنامه، ۹ هزار و ۴۸۳ تن کالای تجاری به ارزش ۳۱ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۹۱ دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۳ درصد و ارزش ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

ابوعلی افزود: لوازم یدکی، باطری قلمی و نیم قلمی و لاستیک از عمده کالاهای تجاری وارداتی به کشور از طریق گمرک این بندر است.

وی گفت: واردات کالا هشت ماهه امسال در قالب ملوانی نیز ۶ هزار و ۲۱۱ تن به ارزش ۳۸ میلیون و ۲۴ هزار و ۵۰۵ دلار شامل چای، تور ماهیگیری، پنل خورشیدی، خودتراش و پودر تونر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۲ درصد و ارزش دلاری ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرک گناوه ادامه داد: درآمد تجاری و ملوانی هشت ماه امسال گمرک های گناوه و بندرریگ حدود ۱۶۲ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی به آمار هشت ماهه موتورلنج های ورودی و خروجی اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۲۱ لنج ورودی با ۱۳ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و ۵۴۱ لنج هم با سه درصد کاهش خروج کردند.

ابوعلی تعداد ملوانان ورودی از طریق شناورهای باری را سه هزار و ۱۲۶ نفر و ملوان خروجی را سه هزار ۲۴۶ نفر عنوان کرد.

گمرک بندرگناوه از گمرک‌های فعال استان بوشهر است.

شهرستان گناوه به عنوان پسکرانه جزیره خارگ نقشی مهم در تامین مایحتاج ساکنان و شاغلان دراین منطقه مهم نفتی از جمله موادغذایی و مصالح ساختمانی دارد.

کد خبر 58882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =