رشد ۳۰ درصدی تولید برنج در سال جاری

وزارت جهادکشاورزی از رشد ۳۰ درصدی تولید برنج در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: میانگین قیمت فروش ارقام پرمحصول برنج تفاوتی از نظر قیمت با ارقام وارداتی نداشته و برخی اوقات حتی کمتر نیز بوده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، معاونت زارعت وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به گزارش روزنامه جهان صنعت با عنوان «بازار برنج اسیر مافیا» که در ۱۹ آذرماه منتشر شده بود، اعلام کرد: همان گونه که در متن گزارش هم آمده در سال جاری حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج سفید در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

با توجه به نیاز کشور به برنج سفید (حدود سه میلیون تن)، هر ساله حدود یک میلیون تن ارقام مختلف برنج نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

بدیهی است با توجه به هزینه‌های تولید و افزایش برخی نهاده‌های کشاورزی، قیمت برنج در بازار داخلی به گونه‌ای است که کشاورزان برنج‌کار دچار خسارت ناشی از کاهش قیمت نمی‌باشند.

میانگین قیمت فروش ارقام محلی و پرمحصول برنج برای زارعین در سال زراعی جاری بین ۳۸ تا ۹۳ هزار تومان در هر کیلوگرم بوده که به نظر می‌رسد در ارقام پرمحصول تفاوتی از نظر قیمت با ارقام وارداتی نداشته و برخی اوقات حتی کمتر نیز بوده است.

کد خبر 59608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =