منطقه ۱۸ ارزان‌ترین و منطقه یک گران‌ترین مناطق تهران برای خرید خانه

براساس گزارش مرکز آمار در آذرماه امسال منطقه یک با متوسط قیمت ۱۰۷ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان بیشترین و منطقه ۱۸ با ۲۵ میلیون و ۶۳۹ هزار تومان کمترین قیمت را در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، مرکز آمار وضعیت قیمت آپارتمان شهر تهران در آذرماه را منتشر کرد. براساس این گزارش شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ماه مذکور به عدد ۱۷۴.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل (۱۶۷.۴)، ۴.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین در آذر ماه ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۴.۱ درصد بوده است. تورم ماهانه آذر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵ درصد)، ۰.۹ واحد درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش در آذر ماه ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۵۲.۱ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۵۰ درصد) ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۷.۱ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳۵ درصد)، ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

منطقه ۱۸ گران‌ترین و منطقه یک ارزان‌ترین مناطق تهران برای خرید خانه

متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ۲۲گانه شهر تهران

در آذر ماه ۱۴۰۱ متوسط وزنی (ارزش املاک فروش رفته به مساحت املاک فروخته شده) و حسابی (میانگین قیمت در منطقه شهر تهران) قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به ترتیب به ۵۰ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۸ میلیون و ۴۵۴ هزار تومان رسیده است.

در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۱۰۷ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵ میلیون و ۶۳۹ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

منطقه ۱۸ گران‌ترین و منطقه یک ارزان‌ترین مناطق تهران برای خرید خانه

کد خبر 59642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =