ارائه دو مرحله‌ای لایحه بودجه توافق سازمان برنامه و مجلس بود

رئیس مرکز پژوهش‌های برنامه و بودجه گفت:‌ براساس توافق انجام شده بین سازمان برنامه و مجلس قرار شد لایحه بودجه دو مرحله‌ای ارائه شود که یکبار کلیات آن شامل ماده واحده و تبصره‌ها و یکبار جداول پیوست ارائه شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، رحیم ممبینی، دستیار ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه، در حاشیه مراسم تدفین شهید گمنام در محوطه سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: لایحه برنامه و بودجه در سازمان برنامه در حال نهایی شدن است و به زودی به دولت ارائه می‌شود.

وی در مورد اینکه بخشی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس ارائه شده و مجلس آن را اعلام وصول نمی‌کند، گفت: لایحه‌ای که ارائه کرده بودیم کلان بودجه و تبصره‌ها بود و به زودی لایحه را به صورت تکمیل‌شده و برنامه هفتم را به دولت و سپس مجلس ارائه می‌کنیم.

سیاست‌های کلی برنامه هفتم ۲ سال در مجمع معطل ماند

همچنین در این مراسم، رئیس مرکز پژوهش‌های آینده نگری سازمان برنامه و بودجه نیز در جمع خبرنگاران گفت:‌ براساس توافق انجام شده بین سازمان برنامه و مجلس قرار شد لایحه بودجه دو مرحله‌ای ارائه شود که یکبار کلیات آن شامل ماده واحده و تبصره‌ها و یکبار جداول پیوست ارائه شود.

پاکزاد همچنین در مورد اینکه چرا لایحه برنامه هفتم را دیرهنگام به مجلس اعلام می‌کنید؟ گفت: برای تدوین لایحه برنامه هفتم، سیاست‌های کلی برنامه که باید از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می‌شد، دو سال در مجمع معطل ماند و دیر ابلاغ شد.

سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ۲۱ شهریور امسال بعداز تصویب مجمع از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و باید لایحه برنامه هفتم توسعه براساس این سیاست‌ها تدوین و از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شد. در حال حاضر بخشی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ شامل کلیات، ماده واحده و تبصره‌ها طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شده اما مجلس از اعلام وصول آن خودداری می‌کند.

به گفته حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس، دلیل اعلام وصول نشدن لایحه بودجه این است که این لایحه به صورت ناقص ارائه شده و همچنین معلوم نیست این لایحه براساس کدام قانون برنامه باشد، چون قانون تمدیدشده برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری اعتبار دارد، در حالی که لایحه بودجه ۱۴۰۲ مربوط به سال آینده است و باید براساس برنامه هفتم تدوین شود.

به گفته سلیمی مجلس آمادگی دارد هم‌زمان لایحه برنامه هفتم و بودجه سال آینده را بررسی کند. در حال حاضر دو ماه و یازده روز به پایان سال باقی مانده و نمایندگان مجلس می‌گویند طبق آئین‌نامه داخلی مجلس وقتی که دولت در ارائه لایحه بودجه از موعد قانونی ۱۵ آذر تأخیر داشته باشد، باید هم‌زمان با ارائه لایحه بودجه، لایحه ۳ دوازدهم بودجه را هم تقدیم مجلس کند.

کد خبر 59826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =