رشد ۶۰ درصدی در خرید تضمینی گندم داشتیم

وزیر جهادکشاورزی گفت: در خرید تضمینی گندم ۶۰ درصد رشد و در تولید محصول جو، گندم و ذرت افزایش ۲۲ درصد داشته ایم.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی نژاد در برنامه صف اول با تشریح راهبردهای این وزارتخانه درباره خودکفایی محصولات کشاورزی از راه اندازی سامانه پایش داده‌ها و اطلاعات بخش کشاورزی، تا پایان سال در پنج استان کشور خبر داد.‌
وی با بیان آنکه در خرید تضمینی گندم ۶۰ درصد رشد و در محصول جو، گندم و ذرت افزایش تولید ۲۲ درصد را داشته ایم، افزود: امسال در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای کشور کشت قراردادی اجرا شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر اطلاعات در بخش کشاورزی و پهنه‌های زراعت کشور به صورت برآورد توسط کارشناسان استانی انجام می‌شود.
ساداتی نژاد، اجرای الگوی کشت و پرداخت یارانه‌های کشاورزی را از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش محصولات عنوان کرد.
وی درباره سیاست‌های تنظیم بازار محصولات کشاورزی افزود: در دی ماه به علت نوسانات قیمت ارز، برخی محصولات کشاورزی نیز دچار نوسان شد، چرا که برخی محصولات کشاورزی مثل گوشت و پیاز بازار صادرات مناسب را به همراه داشت.
وی تصریح کرد: خرید تضمینی اکنون به اتحادیه مرغداران واگذار شده است. وزارت جهادکشاورزی از سیاست خرید تضمینی کوچ می‌کند به سیاست قیمت تضمینی.

کد خبر 60783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =