عبدالملکی: مردم ایران باید از منافع مناطق آزاد بهره‌مند شوند

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در راستای منافع مردم، گفت: استفاده کامل از ظرفیت مناطق آزاد، رونق اقتصادی و رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، حجت‌الله عبدالملکی در نشست با مدیران مناطق ویژه اقتصادی کشور که در محل سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد، افزود: مردم باید از منافع مناطق آزاد بهره مند شودند و دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور براستفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کشور تاکید دارد.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از قدرت اقتصادی چین به دلیل رونق مناطق آزاد آن است، اظهار داشت: اگر امروز نارضایتی در حوزه مناطق آزاد وجود دارد به دلیل آن است که از این ظرفیت ها به طور کامل استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از قدرت اقتصادی کشور چین به دلیل رونق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، گفت: توجه به این مناطق در ادبیات انقلاب اسلامی جا دارد و حتی در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مردمی و جهانی کردن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را رویکرد جدید این سازمان خواند و تشریح کرد: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، مردم بومی و همچنین مردم کل کشور باید از منافع این مناطق منتفع شوند و این انتفاع را حس کنند.

وی افزود: تکمیل زیرساخت‌های نرم و سخت بین‌المللی، جذب سرمایه گذار خارجی، ایجاد الگوهایی برای عرضه در سطح بین الملل و ایجاد مناطق ویژه و آزاد مشترک با سایر کشورها را در بُعد جهانی کردن دنبال می‌کنیم.

عبدالملکی گفت: مناطق ویژه اقتصادی در اشتغال، تولید و صادرات نقش بی بدیلی دارند و باید از عملکرد این مناطق قدردانی کنیم.

کد خبر 61045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =