نظام مالیاتی بر ریل دکترین اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: ایجاد تحول در نظام‌های اقتصادی در بُعد سیاست و اجرا بسیار رابطه نزدیکی با پشتوانه‌های علمی دارد که به تصمیم‌سازی‌ها کمک کرده و نظام مالیاتی بر ریل دکترین اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد.

به گزارش اگزیم نیوز، «مهدی موحدی بک نظر» روز سه‌شنبه در نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» اظهار داشت: این تلاش‌ها نیازمند پیوند بین پژوهش‌های علمی و تصمیم‌گیری است.

وی افزود: در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی به دنبال این بودیم که پاسخ‌های برآمده در نظام مالیاتی را با نیازمندی‌های سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری بدهیم.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: تغییرات خاصی را در شیوه مواجه با این فضا تعریف کردیم تا از شرایط کلیشه‌ای علمی و چارچوب‌ها آزاد کنیم و طرح‌های پژوهشی را برای اثرگذاری بر سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در اختیار همایش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته علمی این همایش تشکیل شد گفت: ۶ نفر در آن عضو بودند براین اساس طرح‌ها توسط این کمیته و داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

موحدی افزود: ۴۷ چکیده به این همایش ارسال شد که ۳۵ طرح مورد پذیرش قرار گرفت از این تعداد ۲۹ طرح در ۲ روز تمام وقت توسط داوران ارزیابی شد و سه طرح برتر و پنج طرح شایسته تقدیر شد.

وی تاکید کرد: به دنبال طرح‌هایی بودیم تا نظام مالیاتی بر ریل دکترین اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این همایش اقتصاد مقاومتی ۲۳ آبان‌ماه افتتاح شد گفت: ۷ نشست تخصصی در این زمینه برگزار شد وزیر امور اقتصادی و دارایی از این همایش حمایت ویژه‌ای کرد.

وی عنوان کرد: تدوین سند اقدامات راهبردی مالیاتی با تاکید بر نظام مالیاتی، عادلانه هوشمند در ۱۲ بند مختلف شد که در اختیار پژوهشگران و سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد.

کد خبر 61072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =