بررسی نیازهای صادراتی و وارداتی سال ۱۴۰۲ در کمیسیون ماده یک

به گفته مدیر کل دفتر مقررات و قوانین سازمان توسعه تجارت زمان ارائه پیشنهادات وزارتخانه‌ها برای واردات و صادرات کالا ۱۵ بهمن به پایان رسیده و در کمیسیون ماده یک صادرات و واردات در حال بررسی است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، نرگس باقری زمردی گفت: براساس ماده ۵ قانون مقررات و صادرات و واردات تمام وزارتخانه‌ها مکلف هستند که میزان کالاهای وارداتی و صادراتی خود را تا ۱۵ بهمن هر سال به سازمان توسعه تجارت اعلام کنند.

مدیرکل دفتر مقررات و قوانین سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و ارتباطات به دفتر مقررات و قوانین سازمان توسعه تجارت اعلام شده است.

وی گفت: هر ساله مکاتباتی با وزارتخانه ها از مهر آغاز میشود تا پیشنهادات خود را برای میزان کالاهای وارداتی و صادراتی اعلام کنند. استعلامات از چند وزارتخانه که از کالاهای وارداتی استفاده میکنند، گرفته شد و درنتیجه در کمیته تخصصی و کمیسیون قانون ماده یک اجرای مقررات واردات و صادرات بررسی و تایید میشود و سپس به هیات وزیران ارسال خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات و قوانین سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: اگر سیاست‌ها و شرایط برای وزارتخانه تغییر نکند میزان احصای کالاهای وارداتی از طرف آن وزارتخانه تغییر نمیکند و پیشنهادات آن‌ها برای چند سال یکسان باقی می‌ماند.

باقری زمردی در ادامه اظهار کرد: معمولا تا ۱۵ بهمن پیشنهادات وزارتخانه‌ها برای ورود کالاها گرفته میشود و بعد از آن کمیسیون ماده یک تا سال آینده تشکیل نمی شود. ولی اگر در سال آینده شرایط خاصی پیش بیاید پیشنهاد گرفته شده و در آن زمینه کمیسیون تشکیل و مستقیما به هیات دولت ارسال میشود.

کد خبر 61454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =