رئیس کل گمرک: سیاست دولت، ترخیص بار در کمترین زمان ممکن است

رئیس کل گمرک اعلام کرد: سیاست دولت، ترخیص بار در کمترین زمان و بالاترین سرعت ممکن است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد رضوانی فر روز دوشنبه در آئین افتتاح نخستین بندر خشک کشور در اسلامشهر که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: براساس سند تدوینی اولیه برنامه هفتم توسعه کشور در دولت سیزدهم، هدف آرمانی ما توسعه اقتصادی همراه با عدالت است.

وی ادامه داد: یکی از کلیدی ترین موضوعاتی که در ذیل این سند تدوین شده، توسعه، تسهیل، روانسازی و کاهش هزینه های مربوط به حوزه تجارت بین الملل، صادرات و واردات بوده که در ذیل این هدف کلیدی، مجموعه ای از بسته های سیاستی و حمایتی دولت در حال اجرا است.

به گفته رضوانی فر، بخش دیگر روانسازی و تسهیل کارهایی مانند حمل یکسره، استفاد از ماده ۴۲، ترخیص بار با حداقل اسناد و پذیرش ضمانت نامه به جای حقوق عوارض بوده که آن هم در گمرک در حال اجرا است.

رئیس کل گمرک اظهار داشت: مجموعه ای از بسته های دیگر نیز برای این کار وجود دارد که باوجود آنکه هزینه ای به دولت تحمیل کرده و مجموعه ای از واریزی به خزانه کاهش داده اما دولت با جدیت این کارها را پیگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: در این باره می توان به کاهش عوارض کالاهای وارداتی مانند مواد اولیه، دارو، تجهیزات و قطعات از چهار درصد به یک درصد اشاره کرد و در این بخش شاهد کاهش حدود ۳۵ هزار میلیارد تومانی در درآمد بوده ایم.

بندر خشک، بندری چند منظوره است که به طور مستقیم توسط جاده یا راه آهن به بندر دریایی وصل می شود؛ در واقع بندر خشک مرکزی برای دپو و انتقال کالاها به مقاصد دیگر است.

عملیات احداث بندر خشک آپرین اسلامشهر براساس تفاهم‌نامه منعقده بین رئیس کل گمرک کشور با مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت یک‌هزار هکتار آغاز شد و قرار است بیش از ۶۰ درصد از کالاهای ورودی کشور را دریافت و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

البته کار احداث و تجهیز بندر آپرین با اهمال مسئولان قبلی و مشکلات زیاد به دولت سیزدهم رسید و با دستور مستقیم رئیس جمهور روند اجرا سرعت گرفت و امروز به افتتاح رسید.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران واقع شده است.

کد خبر 61501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =