۲۴۱ هزار بشکه در روز؛ میانگین صادرات نفت عراق به آمریکا طی هفته گذشته

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که میانگین صادرات روزانه نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته به میانگین ۲۴۱ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش اگزیم‌نیوز از میدل ایست نیوز، در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است این کشور طی هفته گذشته به طور میانگین ۵ میلیون و ۳۷۷ هزار بشکه در روز از ۹ کشور نفت وارد کرده است.

آمریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین ۲۴۱ هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده کاهش واردات نفتی آمریکا از عراق نسبت به دو هفته گذشته است که ۳۴۵ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین ۳.۵۹۰ میلیون بشکه در روز، مکزیک ۴۵۰ هزار بشکه در روز، عربستان ۳۷۶ هزار بشکه و اکوادور ۲۴۲ هزار بشکه در روز بوده است.

آمریکا همچنین به طور میانگین ۲۳۶ هزار بشکه در روز از نیجریه، ۱۵۹ هزار بشکه در روز از کلمبیا، ۵۴ هزار بشکه در روز از برزیل و ۲۴ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور آمریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه نفت خام وارد نکرده است.

آمریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه ۱۹.۴ میلیون بشکه که ۱۹.۷ درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد و در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

کد خبر 62395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =