ساندروی ایرانی رونمایی شد/ تولید در ایران و روسیه

وزیر صمت در مراسم رونمایی از ساندروی ایرانی گفت: این محصول در مسیر سفارش قطعات، تولید و استاندارد است و توافقات اولیه صورت گرفته که این خودرو علاوه بر ایران در روسیه نیز تولید شود.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه مراسم رونمایی از خط تولید و موتور ME۱۶ و محصولات مرتبط، یعنی شاهین پلاس و P۹۰، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه چهار ساله برای تولید خودرو و وضعیت تولید در سال قبل، اظهار داشت: امسال خودروسازان برنامه برای تولید دو میلیون خودرو ارائه کردند و برآورد این است که اگر یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود، نیاز داخل برطرف می‌شود.

به گفته وی در سال جاری تمرکز وزارت صمت در بخش تولید خودرو بر کیفیت و بهره وری است. بنابراین خودروسازان باید در حوزه ایمنی، کاهش مصرف سوخت، رضایت مشتری، عرضه محصولات جدید و غیره کار بیشتری انجام دهند. مردم یک دید منفی به خودروسازان دارند چرا که در سال‌های گذشته تعامل مثبتی بین خودروسازان و مردم وجود نداشته است.

فاطمی امین با بیان اینکه در حوزه عرضه محصولات جدید کمی عقب هستیم، گفت: امسال ۹ محصول جدید عرضه خواهد شد که یکی از آنها خودرویی است که فعلا تحت عنوان ساندروی ایرانی شناخته می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در حال حاضر ساندروی ایرانی در مسیر سفارش قطعات، تولید و استاندارد است، گفت: توافقات اولیه صورت گرفته که این خودرو علاوه بر ایران در روسیه نیز تولید شود. طبق اعلام سایپا، نام این خودرو در بازار روسیه کادیلا است، اما نام‌گذاری برای بازار ایران تا یک ماه دیگر انجام می‌شود.

کد خبر 62434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =