نیروگاه بیوگاز جنوب تهران مانع انتشار ۷۰۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن است

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: نیروگاه زیست توده واحدهای ۵ و ۶ فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت اسمی ۲.۴ مگاوات وارد مدار بهره‌برداری شد که از انتشار ۷۰۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن در هوای پایتخت پیشگیری می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از شرکت فاضلاب تهران؛ «عباسعلی مصرزاده» افزود: دومین نیروگاه زیست توده تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران روز گذشته در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: نخستین نیروگاه زیست توده فاضلاب شهری در شهر تهران و در همین تصفیه‌خانه در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: نیروگاه زیست توده واحدهای ۵ و ۶ هم با ظرفیت اسمی ۲.۴ مگاوات وارد مدار بهره‌برداری شد؛ ضمن این‌ که این نیروگاه امکان تولید ۱۵ میلیون کیلووات ساعت در سال را دارد.

مصرزاده افزود: این واحدها از انتشار ۷۰۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن در هوای پایتخت پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: نیروگاه بیوگاز واحدهای ۱ تا ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب در طول دوره بهره برداری از سال ۱۳۸۹ تاکنون، ۱۴۰ هزار مگاوات برق تامین و به ظرفیت تامین برق کشور کمک شده است.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خاطرنشان کرد: در نیروگاه‌های زیست توده امکان تولید همزمان برق و حرارت وجود دارد. از حررات این نیروگاه‌ها برای تامین حرارت لجن داخل هاضم‌ها و سیستم تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود.

مصرزاده درباره تداوم این اقدام برای بهره‌گیری از ظرفیت تولید برق در سایر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب گفت: در واحدهای ۱ تا ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران نیز در آینده نزدیک امکان بهره‌برداری از نیروگاه این واحدها با ظرفیت ۷.۲ مگاوات فراهم است و امیدواریم ظرفیت خوبی در بخش برق ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که شرکت فاضلاب تهران در سال ۲۰۱۵ (۹۴) به جهت اقدام های زیست محیطی خود جایزه جهانی انرژی را دریافت کرده است، افزود: موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین تامین انرژی از زیست توده به عنوان انرژی پاک، موضوع با اهمیتی است اما با توجه به اینکه از فاضلاب به عنوان یک منبع آلودگی می‌توان انرژی پاک تامین شود، بسیار قابل توجه خواهد بود.

روز گذشته مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز سوز ۲.۴ مگاواتی فاضلاب جنوب تهران با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، عباسعلی مصرزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران و جمعی از معاونین و مدیران مربوطه برگزار شد.

کد خبر 62515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =