هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست

وزیر نفت تاکید کرد که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت و دولت نیست و مردم به شایعات توجه نکنند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جواد اوجی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده مطرح کرد: تعداد کارت‌های سوخت جایگاه‌ها کم شده است. کارت‌های سوخت جایگاه‌ها به این‌منظور است که اگر کسی کارت خود را گم کرده از کارت سوخت جایگاه که حالت اضطراری دارد، استفاده شود.

عضو کابینه سیزدهم در رابطه با استفاده از کارت سوخت هوشمند افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲، مجلس وزارت نفت را مکلف کرده که خودروها از طریق کارت سوخت خود، سوختگیری کنند.

وزیر نفت گفت: ۲۹ میلیون خودرو هستند که در شبکه حمل و نقل دارای کارت سوخت هستند و تهیه و تنظیم کارت سوخت طی یک ماه انجام‌ می‌گیرد. مردم زمانی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کنند از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

اوجی یادآور شد: ان‌شاالله ظرف دو سه روز آینده دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه در استان خوزستان افتتاح می‌کنیم از مهم‌ترین پروژه‌هایی که وزارت نفت بنا دارد در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان به بهره‌برداری برساند، افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه گاز و گاز مایع یا ان جی ال ۳۲۰۰ است که روزانه در فاز یک ۲۵۰ میلیون فوت مکعب جمع‌آوری گازهای مشعل میادین غرب کارون را دارد.

وی گفت: این میادین در غرب کارون با راه‌اندازی این کارخانه مشعل سوزی‌شان به میزان ۲۵۰ میلیون فوت مکعب جمع‌آوری می‌شود. در این کارخانه گاز مایع تفکیک شده و گاز شیرینش به شبکه سراسری و ترکیبات سنگین از طریق خط لوله به پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌شود. این پروژه با بار مالی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بهره‌برداری می‌شود و با این کار گازسوزی که اتفاق می‌افتد تبدیل به ارزش افزوده می‌شود.

کد خبر 62681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =