۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
احتمال طبقه‌بندی بازارهای بورسی

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از بررسی طبقه‌بندی بازارهای بازار سرمایه با حضور مدیران عامل شرکت‌های بورس و فرابورس و مدیران ارشد سازمان بورس خبر داد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، رضا عیوضلو درمورد موضوع طبقه‌بندی بازارهای بازار سرمایه توضیح داد: در خصوص طبقه‌بندی بازارها، اصلاحات پیشنهادی دستورالعمل پذیرش و بازنگری شرایط پذیرش در بازارهای مختلف بورس و فرابورس پس از بررسی‌های کارشناسی، در هیئت مدیره‌های شرکت‌های بورس و فرابورس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این ارتباط جلسات مختلف در سطوح عالی و با حضور مدیران عامل شرکت‌های بورس و فرابورس و مدیران ارشد سازمان در حال برگزاری بوده و با توجه به اهمیت موضوع، پس از جمع‌بندی در این سطح، در هیئت مدیره سازمان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین اظهار نظرهای خود در سال گذشته اعلام کرده بود که با توجه به ساختار بازارهای بورس و فرابورس یک بحث کارشناسی در مورد طبقه‌بندی بازارها در حال انجام است. در حال حاضر بازارهای اول و دوم اختلاف معناداری با هم ندارند. به نظر می‌رسد به یک تجدید ساختاری در طبقه‌بندی بازارهای بورس و فرابورس نیاز است. پیشنهاد همکاران در بورس و فرابورس این بود که اعمال تغییرات دامنه نوسان در مرحله بعد را همزمان با تغییرات طبقه‌بندی بازارها انجام دهیم.

کد خبر 62745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =