ثبت ۱۶۷۰۰ درخواست پروانه کسب در درگاه ملی مجوزها

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ درخواست پروانه کسب در درگاه ملی مجوزهای کشور با موفقیت ثبت شده ولی فقط حدود یک هزار و ۷۰۰ پروانه صادر شده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سیدامیر سیاح» گفت: برای ۱۵ هزار متقاضی بلاتکلیف، پرسشنامه‌ای به صورت پیامکی فرستادیم تا از دلایل اختلال در فرایند کار مطلع شویم.

به گفته وی از اول امسال حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ درخواست پروانه کسب در درگاه ملی مجوزهای کشور mojavez.ir با موفقیت ثبت شده ولی فقط حدود یک هزار و ۷۰۰ پروانه صادر شده است.

براساس این گزارش، درخواست‌های ثبت شده پروانه کسب از سراسر کشور مراحل ثبت، احراز هویت، نشانی و استعلام‌های هشت گانه را در درگاه ملی مجوزها بطور کاملا غیرحضوری و با موفقیت گذرانده‌اند.

پیش از این هم اعلام شده بود که نسبت صدور به درخواست در پروانه کسب نزدیک به ۱۰ درصد است اما این نسبت روزانه در حال افزایش است و امید می‌رود با آشنا شدن متقاضیان و اتحادیه‌های صنفی با فرآیند جدید ثبت درخواست و صدور پروانه کسب، این نسبت به ۱۰۰ درصد برسد و همه متقاضیان واجد شرایط پروانه کسب، بدون حضور و بدون کاغذ، در کمترین زمان مجوزشان را دریافت کنند.

در همین راستا رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای خطاب به روسای اتاق‌های صنفی و اتحادیه‌های کشور، شیوه‌نامه‌ اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها و اتصال مجوزهای صنفی به درگاه ملی مجوزها را ابلاغ کرد.

کد خبر 62832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =