روشنگری در واگذاری خارج از ضابطه خودرو به نمایندگان اجرای وعده شفافیت در مجلس است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: روشنگری درباره دریافت خودورهای شاسی بلند توسط برخی از نمایندگان و کارکنان قوه مقننه به معنای عمل مجلس به قول شفافیت در نهاد قانون گذاری است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی درباره موضوع دریافت خودروهای خارج از ضابطه توسط برخی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید در این موضوع که به حیثیت مجلس مرتبط است، شفاف سازی کند تا مشخص شود بر اساس چه تفاهم نامه‌ای و به چه اشخاصی این خودروها داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید تمام جوانب موضوع و ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت را به صورت شفاف برای مردم بیان کند.

وی افزود: اینکه این شرکت چگونه خارج از قاعده قرعه کشی، این خودروها را واگذار کرده باید برای افکار عمومی روشن شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه شفاف شدن موضوع، سبب افزایش جایگاه مجلس انقلابی خواهد شد، تصریح کرد: افرادی که این خودروهای شاسی بلند را دریافت کردند، به هر صورت مبالغی را پرداخت کردند. ولی این ذهنیت در بین مردم وجود دارد که این خودروها به برخی از نمایندگان و کارکنان مجلس هدیه داده شده است که باید زوایای این موضوع هم مطرح شود.

محبی خاطرنشان کرد: اگر قانونی درباره اعطای خودرو وجود داشته یا دستور هیات رییسه مجلس در این باره مدنظر قرار گرفته یا فردی از زیرمجموعه قوه مقننه، خودسرانه برای اعطای خودروها اقدام کرده است، باید شفاف شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما در زمینه شفافیت باید به قولی که به مردم دادیم، عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان‌ بازرس ویژه رئیس‌جمهور درباره بحث واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس اعلام کرده است که بررسی‌های قبلی انجام شده و مدارک به‌دست آمده حاکیست تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) با آن خودروساز منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مستندات بدست آمده، با کارسازی یکی از مسؤلان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از ایشان و براساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده و این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته که طبق بررسی انجام شده، وزیر وقت صمت اطلاعی از وقوع و یا کم و کیف آن نداشته و ظاهراً تعدادی از نمایندگان هم از آن بی اطلاع بوده‌اند.

کد خبر 62948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =